مادورو برای مذاکره با مخالفان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد

© AFP 2023 / STFمادورو برای مذاکره با مخالفان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
مادورو برای مذاکره با مخالفان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ونزوئلا از آغاز مذاکرات با مخالفان دولت در اسلو، پایتخت ناروی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمادگی از سرگیری برای مذاکرات با نمایندگان خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون در اسلو، پایتخت ناروی تایید کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در توییتر خود نوشت: نمایندگان دولت کاراکاس با تمایل به انجام توافق در یک برنامه جامع و پیشرفت به سمت توافق به اسلو می‌روند.

ارتش ونزوئلا به امریکا: سلاح در دست منتظر شما هستیم - اسپوتنیک افغانستان
ارتش ونزوئلا به امریکا: سلاح در دست منتظر شما هستیم

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، از ناروی به خاطر تلاشهایش برای برقراری صلح و ثبات در ونزوئلا قدردانی کرد.

پیش از این، وزارت خارجه ناروی اعلام کرد نمایندگان دولت کاراکاس و نمایندگان رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تصمیم گرفتند که در اسلو دیدار کنند.

در اواسط ماه می منبع اطلاعاتی خبر داد که کمیسیون دولتی ونزوئلا به ریاست وزیر ارتباطات ونزوئلا خورحه رودریگز در چارچوب جستجوی گزینه های احتمالی نزدیکی به اپوزیسیون به ناروی سفر کرده است.

یادآوری می‌کنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس‌جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی استند که از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала