نگرانی روسیه از گسترش نفوذ تروریستان در ولایت ادلب سوریه

© AFP 2023 / George Ourfalianنگرانی روسیه از گسترش نفوذ تروریستان در ولایت ادلب سوریه
نگرانی روسیه از گسترش نفوذ تروریستان در ولایت ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از گسترش نفوذ گروه تروریستی «هیئت تحریر شام» در ولایت ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه میگوید که تقریبا ۹۹ درصد خاک ادلب تحت نفوذ جنگجویان گروه تروریستی «هیئت تحریر شام» که پیشتر به نام «جبهۀ النصره» یاد میشد، قرار دارد.

به گفته وی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، فقط ۶۰ درصد از منطقه ادلب در اختیار جنگجویان قرار داشت.

این دیپلومات ارشد روس همچنان خاطر نشان ساخت که طی دو ماه گذشته، حملات به پایگاه هوایی حمیمیم که نیروهای روسی در آنجا مستقر هستند، بارها تکرار شده است.

این در حالی است که ۲۴ می سال روان جنرال ویکتور کوپچیشین، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه اعلام کرده بود که در نتیجه درگیری میان اردوی سوریه و گروه تروریستی «هیئت تحریر شام»، ۳۶۰ جنگجوی این گروه و ۶ تانک آنان در بخش جنوب غربی منطقه ادلب نابود گردیدند.

یادآوری میکنیم، نظامیان روس مستقر در سوریه ۱۷ می سال روان گفته بودند که جنگجویان گروه تروریستی «جبه النصره» در حال برنامه ریزی برای صحنه‌سازی حمله کیمیاوی در ولایت ادلب هستند تا نیروهای دولتی سوریه و نظامیان روس مستقر در این کشور را به استفاده از مواد کیمیاوی علیه مردم غیر نظامی متهم نمایند.

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала