امريکا آموزش پیلوت های تُرک F – 35 را متوقف می سازد

© Photo / Public DomainF-35
F-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد آموزش پیلوت های تُرک F - 35 را به علت اختلاف نظر با این کشور در خصوص توافق خرید سیستم های دفاع راکتی S – 400 متوقف نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رویترز" ایالات متحده امریکا قصد دارد آموزش پیلوت های ترکیه را به علت اختلاف نظر با این کشور در خصوص توافق خرید سیستم های دفاع هوایی از روسیه به حالت تعلیق درآورد.
ترکیه با وجود مخالفت ایالات متحده، تلاش‌های خود برای خرید سیستم دفاع راکتی S — 400 از روسیه را ادامه می‌دهد و دولت امریکا هم در حال بررسی تعلیق برنامه آموزش پیلوت های ترکیه برای به پرواز درآوردن جنگنده‌های F — 35 است. 

متخصصان روسی S - 400را در ترکیه نصب خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
متخصصان روسی S – 400 را در ترکیه نصب خواهند کرد

منابع مطلع از مشارکت ترکیه در برنامه تولید جنگنده‌های F — 35 به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دولت امریکا هنوز تصمیم نهایی را در خصوص تعلیق آموزش پیلوت های ترکیه‌ای اتخاذ نکرده است، اما در حالی که تنش میان ترکیه و امریکا به عنوان دو کشور هم‌پیمان ناتو روز به روز به علت اقدام ترکیه مبنی بر خرید سیستم دفاع راکتی از روسیه شدت می یابد، مقام‌های دولت امریکا نیز با جدیت بیشتری در حال بررسی تعلیق آموزش پیلوت های ترکیه هستند.
خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه هم روز بیست و دوم ماه می‌ گفت گروهی از نظامیان این کشور در روسیه در حال آموزش برای استفاده از سیستم راکتی S — 400 هستند. وی گفت ممکن است گروهی از نظامیان روس در چارچوب این برنامه به ترکیه سفر کنند.
پیلوت های ترکیه در حال حاضر در مقر هوایی لوک اِیر در آریزونا در حال آموزش هستند.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های اف-35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала