ترامپ: رهبر کوریای شمالی بایدن را احمق خواند

© REUTERS / Carlos Barriaروسیه میتواند در جلوگیری از جنگ بین امریکا و ایران کمک نماید
روسیه میتواند در جلوگیری از جنگ بین امریکا و ایران کمک نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا می گوید هنگامی که جو بایدن معاون پیشین ذئیس جمهور امریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری توسط رهبر کوریای شمالی فردی «احمق» توصیف شد، از او دفاع کردم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در توئیتی نوشت «کیم جونگ اون»، رهبر کوریای شمالی «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق امریکا را یک «احمق کم‌هوش» توصیف کرده است.
ترامپ در توئیتی نوشت: « در یک کشور خارجی از بایدن دفاع کردم. کیم او را به فردی کم‌هوش و بسیاری صفت¬‌های دیگر توصیف کرد». 

گوگل - اسپوتنیک افغانستان
چرا جستجوگر گوگل ترامپ را "احمق" میپندارد؟

پیشتر ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در جاپان با « شینزو آبه» نخست‌وزیر آن کشور ابراز داشت: «کیم جونگ درباره بایدن به من گفت که او یک احمق کم‌هوش است».
این سخنان ترامپ مورد انتقاد قرار گرفت و گفته شد که وی نباید در خاک یک کشور خارجی و در حضور مقام کشوری دیگر بایدن را که هموطن او است با چنین الفاظی مورد اهانت قرار می‌داد.
ترامپ در واکنش به این انتقادات از سخنانش دفاع کرد و بار دیگر با تکرار آنها نوشت: «وقتی در خاک یک کشور خارجی بودم از جو بایدن خواب‌آلود دفاع کردم. کیم جونگ اون او را با لقب‌هایی مثل "احمق کم‌هوش" و خیلی چیزهای دیگر توصیف کرد، ولی من حرف‌های کیم را ملایم‌تر از آنچه که بود انتقال دادم و گفتم که [بایدن] یک "آدم کم‌هوش" است».
از زمانی که بایدن برای حضور در انتخابات سال 2020 اعلام آمادگی کرد، ترامپ بارها به شخص او حمله کرده است. بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته میان حامیان حزب دموکرات، بایدن از بیشترین شانس برای پیروزی در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ برخودار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала