زنان مجرد خوشبخت‌ترین گروه جمعیتی شناخته شدند

© Depositphotos.com / Syda_ProductionsДевушки разговаривают в кафе
Девушки разговаривают в кафе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برطبق نظر یکی از کارشناسان معتبر در زمینه مطالعه سطح خوشبختی، زنان مجرد و بدون فرزند طول عمر بیشتری نسبت به زنان متاهل دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Guardian دانشمند انگلیسی پُل دولان، استاد علوم رفتاری در کالج اقتصاد لندن، می‌گوید: «شواهد نشان دادند که شاخص‌هایی که سابقاً برای اندازه‌گیری موفقیت استفاده می‌شدند-- به ویژه ازدواج و بزرگ کردن فرزندان-- با شادی همبستگی ندارند.»

این استاد انگلیسی می نویسد: «افراد متاهل فقط زمانی از افراد غیرمتاهل شادترند که شما این سوال را در حضور همسرانشان در یک اتاق بپرسید. اما اگر همسر حضور نداشته باشد، آن‌ها «احساس بدبختی شدید» خود را ابراز خواهند کرد.»

او در گزارش خود می نویسد: «ما تحقیقات طولانی بسیاری خوبی انجام داده‌ایم و اطلاعات خود را با نظریات آدم‌ها در طول سالیان متمادی جمع‌آوری کرده‌ایم. اکنون می‌خواهم یک خدمت بد به علم بکنم و بگویم: اگر شما یک مرد هستید، باید ازدواج کنید؛ اما اگر یک زن هستید؛ بهتر است ازدواج نکنید.»

او می‌گوید: «مردان از ازدواج کردن منفعت بسیاری می‌برند، چون «آرام و خونسرد» می‌شوند. بعد از ازدواج خطرپذیری‌شان کمتر می‌شود، درآمدشان بیشتر می‌شود و کمی بیشتر عمر می‌کنند. اما زنان، باید آن را تحمل کنند و از زنان هرگز ازدواج نکرده عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. شادترین و سالم‌ترین زیرگروه‌های جمعیتی زنانی هستند که هرگز ازدواج نکرده و اولاد ندارند.»

کتاب اخیر دولان به نام «تا ابد شاد» سطح رضایت و بدبدختی را در افراد متاهل، مجرد، طلاق گرفته، و بیوه مقایسه کرده است. بر‌طبق این مطالعه سطح شادی در ازدواج کرده‌ها زمانی از افراد مجرد بالاتر بود که سوالات در مورد رضایت از ازدواج در حضور همسران پرسیده می‌شد. اما وقتی همسران اتاق را ترک می‌کردند، پاسخ‌ها فرق می‌کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала