واکنش روسیه به اتهام جدید امریکا درباره آزمایشات هسته‌ای

© Sputnik / Vladimir Pesna /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به اتهام جدید امریکا درباره آزمایشات هسته‌ای
واکنش روسیه به اتهام جدید امریکا درباره آزمایشات هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن اتهام جدید امریکا در باره آزمایشات هسته‌ای سری در روسیه و نقض پیمان منع آزمایشات هسته‌ای از سوی روسیه را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در یک مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که روسیه به‌طور قعطی اتهامات امریکا مبنی بر نقض پیمان منع آزمایشات هسته‌ای را رد می‌کند.

پیش از این، رابرت اشلی، رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع امریکا نوشت که روسیه گویا بطور محرمانه آزمایشات هسته‌ای کم توانی را بصورت سری انجام می‌دهد. این نخستین بار است که مقامات واشنگتن طرف روسی را به عدم رعایت تعهداتش در چارچوب پیمان مربوط به ممنوعیت آزمایشات هسته‌ای متهم می‌کند.

روسیه علاقمند مسابقه تسلیحاتی با امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
روسیه علاقمند "مسابقه تسلیحاتی" با امریکا نیست

ایالات متحده امریکا، برخلاف روسیه، معاهده پیمان منع آزمایشات هسته‌ای را به تصویب نرسانده است و به این ترتیب متعهد به اجرای آن نیست.

آنتونوف می‌گوید که از فرم که برای بیان شکایت انتخات شده شگفت زده شده است.

وی گفت: این بیانات نه در رایزنی ها بلکه از طریق رسانه ها ایراد می شوند.

سفیر روسیه در واشنگتن افزود: اتهامات مطرح شده شبیه حمله بخوبی برنامه ریزی شده و کارگردانی شده نه فقط به روسیه بلکه بیشتر به رژیم کنترول تسلیحات و کل ساختار ثبات استراتژیک می باشد.

آقای آنتونوف گفت: روسیه جزو کشورهایی بوده که پیمان منع جامع آزمایشات هسته‌ای را به تصویب رسانده و امریکا را به پیوستن به آن فرا خوانده است اما آنچه می‌شنویم احساس خوش‌بینی را به وجود نمی‌آورد چون ایالات متحده قصد ندارد به این توافقنامه بپیوندد.

از زمانی که معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای در سال 1996 برای امضا کردن آماده شد، 183 کشور آن را امضا کرده‌اند و 163 کشور آن را به تصویب نیز رسانده‌اند.

معاهده پیمان منع آزمایش هسته‌ای ممنوعیت الزام‌آور قانونی را در سطح جهان برای جلوگیری از انجام هرگونه انفجار یا آزمایش هسته‌ای فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала