پنتاگون: روسیه از سیستم های اس-۴۰۰ در ترکیه برای جمع آوری اطلاعات در مورد اف-۳۵ استفاده میکند

© Photo / Public domain/Robert Sullivanپنتاگون: روسیه از سیستم های اس-۴۰۰ در ترکیه برای جمع آوری اطلاعات در مورد اف-۳۵ استفاده میکند
پنتاگون: روسیه از سیستم های اس-۴۰۰ در ترکیه برای جمع آوری اطلاعات در مورد اف-۳۵ استفاده میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا میگوید که تحویل سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه پیامد فاجعه بار برای ناتو خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، کترین ویلبارگر، دستیار وزیر دفاع ایالات متحده میگوید که تحویل سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه تاثیر منفی و مخرب بر برنامه جت های نسل پنجم امریکا اف-۳۵ دارد، زیرا استقرار این سیستم ها در ترکیه به روسیه زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره این جت ها را فراهم میسازد.

کترین ویلبارگر: «تحویل این سیستم ها به ترکیه تاثیر منفی و مخرب نه تنها بر برنامه جت های نسل پنجم امریکا اف-۳۵ خواهد داشت، بلکه سازگاری ترکیه و ناتو را برهم میزند که جنبه کلیدی دفاعی ائتلاف است.»

وی افزود: «واضح است، سیستم های اس-۴۰۰، سیستم های روسی هستند که برای هدف قراردادن طیاره های همچو اف-۳۵ ساخته شده اند. و بدون شک نمیتوان تصور کرد که روسیه از امکان جمع آوری اطلاعات در خصوص این جنگنده ها خودداری ورزد.

این در حالی است که روز چهارشنبه، سفیر ترکیه در امریکا اعلام کرد که جت های نسل پنجم امریکا اف-۳۵ در ترکیه در مناطق خارج از پوشش سیستم های اس-۴۰۰ مستقر خواهند شد.

یادآوری میکنیم، در ماه سپتمبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد که مسکو با انقره قرارداد فروش سیستم اس — ۴۰۰ را به امضا رسانیده است. این قرارداد شامل چهار واحد سیستم دفاع هوایی است که ارزش آن به ۲،۵ میلیارد دالر میرسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала