نمایندگان دخیل در ناکامی مذاکرات ترامپ- کیم اعدام شدند

© REUTERS / Leah Millisنمایندگان دخیل در ناکامی مذاکرات ترامپ- کیم اعدام شدند
نمایندگان دخیل در ناکامی مذاکرات ترامپ- کیم اعدام شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی پنج مقام دخیل در دور دوم مذاکرات رو در رو میان رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی را اعدام کرده است.
کیم جونگ اون قبل از نخستین دیدار با ترامپ از چه چیزی می‌شرمید؟ - اسپوتنیک افغانستان
کیم جونگ اون قبل از نخستین دیدار با ترامپ از چه چیزی می‌شرمید؟

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «چوسان ایلبو» چاپ کوریای جنوبی مدعی شده کوریای شمالی پنج مقام دخیل در دور دوم مذاکرات رو در رو میان دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی را اعدام کرده است.

به نوشته این روزنامه، کیم هیوک چول فرستاده ویژه امریکا به کوریای شمالی و چهار مقام دیگر وزارت امور خارجه در ماه مارچ به دلیل ناکامی نشستی که در فیبروری 2018 در ویتنام برگزار شد، اعدام شده‌اند.

نشست دوم ترامپ-کیم در هانوی پایتخت ویتنام ناگهان و بدون امضای هیچ توافقی پایان یافت.

گفته می‌شود، که کیم هیوک چول پس از نشست ویتنام در میدان هوایی «میریم» پیونگ یانگ به همراه چهار مقام دیگر وزارت خارجه به اتهام جاسوسی برای امریکا با شلیک گلوله اعدام شده است.

همچنین کیم یونگ چول نیز که مشاور معتمد رهبر کوریای شمالی به شمار می آمد، به دلیل ناکامی نشست ویتنام از کار برکنار شده و در یک اردوگاه کار زیر نظر قرار دارد.

یادآوری می کنیم، که وی چند ماه پیش نامه‌ای از رهبر کوریای شمالی برای ترامپ به کاخ سفید برد و در تصویر زیر در کنار رئیس جمهور امریکا ایستاده است.

کیم یونگ چول مذاکره کننده هسته‌ای ارشد کوریای شمالی و از زمان آغاز مذاکرات کوریای شمالی-امریکا همتای مایک پمپئو در این گفت و گوها به شمار می آمد.

به نوشته چوسان ایلبو، کیم یو جونگ خواهر رهبر کوریای شمالی که در مذاکرات به وی نزدیک بود نیز از زمان نشست ویتنام در انظار عمومی دیده نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала