ترامپ: شک و تردید پمپئو در "معامله قرن" را درک می کنم

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisترامپ: شک و تردید پمپئو در "معامله قرن" را درک می کنم
ترامپ: شک و تردید پمپئو در معامله قرن را درک می کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد: ممکن است شک و تردید وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص طرح جدید امریکا "موسوم به معامله قرن" درست و بجا باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که او شک و تردید مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص طرح " معامله قرن" را بخوبی درک می کند، اما ابراز داشت که وی به عنوان رئیس جمهور امریکا این طرح را امیدوارکننده می داند.
روز گذشته روزنامه واشنگتن پست از افشای اظهارات مایک پمپئو خبر داد که در آن گفته بود معامله قرن اجرایی نخواهد شد. 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش جدی ایران به اظهارات پامپئو

ترامپ در جمع خبرنگاران در واکنش به افشای این گفتگوی محرمانه اعلام کرد: ما نهایت تلاش خود را برای دستیابی به صلح در خاورمیانه انجام می‌دهیم و البته ممکن است در این خصوص حق با او "پمپئو" باشد. منظورم این است که اکثر مردم این را می‌گویند.
وی افزود: «اما اگر ما بتوانیم به طرح صلح خاورمیانه دست یابیم، خوب است؛ و زمانی که مایک آن را می‌گوید، آن را درک می‌کنم. زیرا بیشتر مردم فکر می‌کنند که آن قابل اجرا نیست. اما همانطور که همیشه گفته ام باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»
ترامپ از آغاز تشکیل کابینه وعده داده بود تا اقداماتی برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین ایجاد کند. به همین منظور ترامپ، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود را مسئول رسیدگی به این موضوع کرد.
قرار است از طرح معامله قرن پس از ماه مبارک رمضان در بحرین رونمایی شود. با این حال، برخی منابع عالی رتبه فلسطینی از تعویق اعلام طرح موسوم به معامله قرن تا سال 2020 خبر دادند.
دولت کنونی امریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل را رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است.
این طرح اورشلیم را پایتخت اسرائیل اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به اسرائیلی ها واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که امریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به بیت المقدس "اورشلیم" منتقل کرد، مذاکره با امریکا را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала