دانشمندان راجع به فایده پوست جلغوزه معلومات دادند

© Photo / MAIL / MAILدانشمندان راجع به فایده پوست جلغوزه معلومات دادند
دانشمندان راجع به فایده پوست جلغوزه معلومات دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پوهنتون فدرالی بالتیک بنام ایمانوئیل کانت معلوم نموده که پوست جلغوزه به بلندبردن مقاومت بدن مساعدت میکند. در این باره به خبرگزاری «ریا نووستی» اولگا بابیچ مدیر انستیتوت سیستم های زنده خبر داد.

نتائیج تحقیقات در مجله علمی Bioactive Carbohydrates and Dietary Fibre منتشر شده اند.

بابیچ معلومات داد:"اهمیت این تحقیق که خواص مفید و پوتنسیال بلند محصول پروسس پوست جلغوزه به مثابه ماده غذایی مورد استفاده تائید نموده، برای انکشاف علم راجع به مواد غذایی بس مهم می باشد. برعلاوه این، افزایش موئثریت پروسس کومپلکسی جلغوزه امکان کاهش بار تخنوجنی بر محیط زیست به حساب از بین بردن زباله ها (پوست) جلغوزه فراهم می سازد.

در تحقیقات همچنان سویتلانا نوسکووا و ستانیسلاف سوخیخ دانشمندان پوهنتون فدرالی بالتیک بنام ایمانوئیل کانت یکجا با همکاران پوهنتون دولتی کیمیرووا شرکت داشتند.

اهمیت عملی تحقیقات را بکاربرد مجموعه هایدروکاربنی-منرالی تشکیل میدهد که از پوست جلغوزه، به مثابه جز ماده غذایی مورد استفاده، از جمله در غذاهای سپورتی (محصولات شور شیر، شوله ها، ناشتای خشک و غیره) به دست می آیند.

به گفته تحقیق کنندگان، در جیره غذایی مردم روسیه کمبود فیبر غذایی وجود دارد که نقش مهم در پروسه های هاضمه و فعالیت حیاتی بدن انسان بازی میکند و تائثیرات مثبت بر رگ ها بجا می گذارد و سطح شکر را در خون کاهش میدهد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала