تمیز کردن دندان و ارتباط آن با بیماری آلزایمر

© Fotolia / Sondemمسواک زدن دندان و ارتباط آن با بیماری آلزایمر
مسواک زدن دندان و ارتباط آن با بیماری آلزایمر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های موجود در دهان می توانند با آزاد کردن توکسین به مغز نیز راه پیدا کنند که این مسئله به مرور زمان موجب بروز بیماری آلزایمر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science Advances بیش از 7 میلیارد باکتری از 700 گونه مختلف در دهان افراد وجود دارد که برخی موجب سلامتی و برخی دیگر موجب بروز بیماری می شوند.
تا کنون تعداد گونه های باکتری مضر برای سلامتی بین 15 تا 20 گونه تخمین زده شده است که احتمالا با یافتن چگونگی تاثیر این باکتری ها بر یکدیگر، این تعداد افزایش می یابد. باکتری های موجود در دهان با گونه یکسان و گونه های متفاوت ارتباط برقرار می کنند.
زمانی که احساس شود دندانها نیاز به مسواک زدن دارد، در واقع بدن حضور این باکتری ها را احساس می کند.
باکتری های دهانی نیز در داخل گونه ها و زبان، کام، لوزه ها و بیره ها رشد می کنند. محیط مرطوب دهان مکان مناسبی برای تکثیر این باکتری ها محسوب می شود.
با انجام تحقیقات جدید، دانشمندان اعلام کردند که برخی از این باکتری ها موجب بروز بیماری در سایر نقاط بدن می شوند.
با هر بار غذا خوردن تعداد زیادی از این باکتری ها وارد سیستم هاضمه می شوند و جریان خون گزینه مناسبی برای انتقال آنها به سایر نقاط بدن است. همچنین با جویدن، مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان این باکتری ها می توانند به رگ های کوچک درون بیره وارد شوند.
وقتی باکتری ها وارد جریان خون شوند می توانند به راحتی به دیگر نقاط بدن از جمله مغز منتقل شوند.
دانشمندان می گویند انتقال باکتری ها به جریان خون امری طبیعی است که جلوگیری از آن ممکن نیست اما با مراقبت از دهان و دندان می توان تعداد این باکتری ها را کاهش داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала