لاوروف: امریکا تلاش دارد جهان را بر اساس قانون جنگل ادره کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: امریکا تلاش دارد جهان را بر اساس قانون جنگل ادره کند
لاوروف: امریکا تلاش دارد جهان را بر اساس قانون جنگل ادره کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه معتقد است که مریکا تلاش می‌کند تا نظم جهانی کنونی را مطابق با خواسته و قواعد مورد نظر خود، بر اساس قانون جنگل و اینکه هر کسی قوی‌تر است، حق با اوست، بوجود آورد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه معتقد است که امریکا تلاش می‌کند تا نظم جهانی کنونی را ناعادلانه نشان داده و نظامی مطابق با خواسته و قواعد مورد نظر خود، بر اساس «قانون جنگل» و اینکه «هر کسی قوی‌تر است، حق با اوست»
وی گفت، در حال حاضر سیاستمداران امریکایی و ارباب رسانه‌ای این کشور سعی می‌کنند تا افکارعمومی جهانی را وادار کنند در عادلانه بودن نظم نوین جهانی که نظام تک قطبی را رد کرده، تردید بوجود بیاورند، در حالیکه این مسئله در پایان جنگ جهانی و در منشور سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شده است: «در حال حاضر ایالات متحده خط مشی مشخصی را در جهت از بین بردن سیستم حقوقی بین المللی موجود و جایگزین کردن آن با نظمی بر اساس قواعد مورد نظر واشنگتن در پیش گرفته است. آن‌ها مایل هستند تا این نظم جدید بر اساس اصل "هر کس قوی‌تر است، حق با اوست"، یعنی همان قانون حاکم بر جنگل شکل بگیرد».
لاوروف افزود: «این تلاش بطور کلی در میان کشور‌های غرب دیده می‌شود، ولی در وهله نخست و بیش از همه به اقدامات امریکا مربوط می‌شود که سعی دارد تا جلوه‌ ای نظامی، خشن و تهاجمی از روسیه به جهانیان نشان دهد. این در حالی است که بخش اعظم تاریخ امریکا شامل جنگ‌های بی پایان و اشغالگری و غارت است.
وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که کشور‌های غربی تلاش می‌کنند تا نتیجه جنگ جهانی دوم را تحریف کنند و در همین راستا هم کشور‌های اروپایی تاکنون از قبول پیشنهاد ابتکاری روسیه درباره تصویب قطعنامه‌ای از سوی مجمع عمومی سازمان ملل درباره غیرقابل قبول بودن قهرمان نمایی نازیسم، خودداری می‌کنند.
به گفته لاوروف، علاوه بر این، در غرب اصلاً رضایت ندارند که نقش پررنگ ملت شوروی در پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد و در همین رابطه بار‌ها از مسکو خواسته‌اند تا از برگزاری جشن‌های باشکوه روز پیروزی، در روسیه صرف‌نظر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала