ترامپ: مهتاب بخشی از مریخ است

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در جدیدترین اظهارنظر خود در توییتر، مرتکب یک اشتباه نجومی شد و کره ماه را جزئی از سیاره مریخ حساب کرد .

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در جدیدترین پیام خود در توییتر ادعای جدیدی در عرصه علم نجوم مطرح کرد. وی در صفحه توییتر خود نوشت: "با این همه پولی که ما مصرف می‌کنیم، ناسا نباید به فکر رفتن به کره ماه باشد، این اتفاق 50 سال پیش رخ داده است. آن‌ها باید بر روی اهداف بسیار بزرگتری از رفتن به کره ماه تمرکز کنند مانند (رفتن به) مریخ که مهتاب نیز بخشی از آن است". 

عده‌ای زیادی از کاربران این پست ترامپ را به باد سخره گرفته و نوشته‌اند که او ماه را بخشی از سیاره مریخ می‌داند. به عنوان نمونه، یک تن از کاربران نوشت: «عالی! آقای ترامپ اول امریکا را به باد داد حالا هم ماه را به مریخ داد."
وی در ادامه نوشت: «بسیار محتمل است که منظور ترامپ آن چیزی نبوده که گفته. فکر نمی‌کنم اینقدر احمق باشد که فکر کند قمر زمین بخشی از مریخ است. این واقعیت که او هنگام نوشتن و گفتار بسیار غیرمنجسم است چیزی است که باید به آن توجه کنیم؛ صحبت‌های او ممکن است خیلی راحت اشتباه تفسیر شوند و آدم را گیج کنند.» 

یک کاربر دیگر هم نوشته است: سلام، ماه قمر سیاره زمین است، جزو مریخ نیست. می دانم خواندن کار تو نیست مگردر تصویر می بینی: نقطه سرخ که در تصویر می بینی، مهتاب است و کمی دورتر از آن نقطه سفید را که می بینی مریخ است!
کاربر دیگری هم در زیر پست ترامپ نوشته: صبر کنید، ماه جزء مریخ است؟ روزی که این را درس دادند شاید من در درس علوم نبوده‌ام؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала