آغاز تعرض نیروهای یمن به عربستان

© AP Photo / Wael Qubadyنیروهای یمن
نیروهای یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع یمن: فقط چند کیلومتر با شهر «نجران» عربستان فاصله داریم.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، جنرال «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن روز جمعه در بازدید از مناطق تحت کنترل نیروهای این کشور هم سرحد با عربستان، گفت؛ نیروهای این کشور در فاصله اندکی از شهر نجران و میدان هوائی این شهر قرار دارند. 

جنگ بی نتیجه ولی گرانبهای عربستان در یمن - اسپوتنیک افغانستان
جنگ بی نتیجه ولی گرانبهای عربستان در یمن
 به نوشته القدس العربی، وزیر دفاع یمن در ویدئویی که رسانه های یمنی از بازدید وی از مناطق تحت کنترل نیروهای اردو و کمیته های مردمی منتشر کردند، افزود: نیروهای یمنی فقط در نزدیکی میدان هوائی و شهر نجران عربستان قرار دارند.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه نیروهای یمنی هرگز از دفاع وطن خود چشم پوشی نخواهند کرد، اظهار داشت که پیروزی بسیار نزدیک است.
پیش تر اردوی یمن اعلام کرده بود که 20 مقر نیروهای سعودی را با انجام عملیاتی در نجران واقع در جنوب عربستان به کنترل خود در آورده است.
در همین حال نیروهای یمنی روز جمعه با یک فروند راکت «زلزال 1» مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه حیران واقع در ولایت حجه یمن را هدف قرار دادند.
منابع نظامی یمن تأکید کردند که در حمله راکتی اردو و کمیته های مردمی یمن به حیران، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته شدند.
عربستان و امارات از ششم حمل سال 94 در قالب ائتلاف متشکل از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز امریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала