کاهش فشار خون با ساده‌ترین روش

© Fotolia / Andrei Tsalkoکاهش فشار خون با ساده‌ترین روش
کاهش فشار خون با ساده‌ترین روش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از بیماری هایی که از جمله مشکلات قلبی نیز محسوب می‌شود فشار خون بالاست. این بیماری عواقب بسیار بدی برای بدن دارد و گاهی ممکن است باعث مرگ نیز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MarketWatch، مجله عملی طبی (Psychosomatic Medicine) نتایج مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه آریزونا را منتشر کرده است که به شما این امکان را می‌دهند که نگاهی تازه به مشکل بیماری فشار خون بالا داشته باشید.

به گفته نویسندگان مطالعه، یکی از عوامل مهم و جدی که تاثیر مستقیم بر فشار خون دارد، مربوط به چگونگی خواب یک شخص است.

راه آسان برای جلوگیری از افسردگی - اسپوتنیک افغانستان
راه آسان برای جلوگیری از افسردگی

محققان به این نتیجه رسیدن که اختلال در خواب شبانه باعث افزایش فشار خون می‌شود که تاثیر آن در روز بعدی نیز ادامه می‌یابد، خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه رابطه مستقیم فشار خون بالا با کیفیت و کمیت خواب را نشان می‌دهند. در اشخاص که کمتر از 8 ساعت خواب می‌کنند و در خواب شبانه آرامش ندارند، فشار سیستولیک افزایش می‌یابد و و فشار بالا خون در این اشخاص در روز بعد نیز باقی می‌ماند.

دانشمندان همچنان به این نتیجه رسیدند که کمبود خواب برای یک زمان طولانی می‌تواند منجر به فشار خون بالا، استرس و کاهش سطح انسولین شود.

بر اساس این داده ها، محققان توصیه می‌کنند که خواب شبانه را جدی بگیرید و گوشی های هوشمند خود را از محل خواب خود دور کنید.

یافته های این مطالعه با مقالات علمی پیشین مطابقت دارد. به عنوان مثال، بر اساس مطالعه منتشر شده در سال 2011 میلادی در European Heart Journal، در افرادی که کم می‌خوابند، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی 48 درصد و خطر سکته مغزی 15 درصد افزایش می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала