ترامپ کنگره را از عملیات های خارجی ضد تروریستی امریکا مطلع ساخت

© AP Photo / Alex Brandonدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور در مورد عملیات های ضد تروریستی امریکا در خارج از کشور، معلومات ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، روز گذشته "سه شنبه 11 جون" با ارسال نامه‌ای به کنگره آن کشور به اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان، از اقدامات ضد تروریستی ارتش امریکا علیه داعش، القاعده و طالبان که در خارج از قلمرو ایالات متحده انجام می شود، مطابق به قوانین آن‌کشور معلومات ارائه نمود.
متن این نامه در سایت کاخ سفید از سوی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور ایالات متحده منتشر شده است. 

زندانیان طالبان به خواست امریکا آزاد شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
زندانیان طالبان به خواست امریکا آزاد شده‌اند

در سند خاطر نشان می گردد که «نیرو های ارتش امریکا عملیات ضد هراس افکنی شان را علیه داعش، القاعده، طالبان و گروه های مرتبط در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، اردن، لبنان، ترکیه، سومالی، کنیا، جیبوتی و نیجریه، ادامه می دهند».
علاوه براین، رئیس جمهور ایالات متحده، رهبری کنگره امریکا را مطلع کرد که ارتش ایالات متحده به عنوان بخشی از نیروهای حافظ صلح و ماموریت های ناظر نظامی در شبه جزیره سینا در مصر و در کوسوای —صربستان نیز فعالیت دارند. در نامه همچنین گفته شده که نیرو های امریکایی با دولت فیلیپین در مبارزه با تروریسم همکاری نموده و در پایگاه نیرو های نظامی — دریایی گوانتانامو در کوبا نیز مستقر هستند
در نامه رئیس جمهور امریکا خاطر نشان می گردد که؛ عملیات در سوریه و عراق، "که با حمایت و همکاری متحدان خارجی ایالات متحده صورت گرفت، امکان آنرا فراهم ساخت تا داعش به طور کامل توانایی های خود رادراین کشور ها از دست داد".
با توجه به وضعیت موجود در افغانستان، در سند اشاره شده: "هرچند تلاش ها برای حل و فصل و اوضاع افغانستان و پیشبرد روند صلح دراین کشور از اولویت های اصلی ایالات متحده محسوب می شود، اما امریکا جنگ خود را در برابر گروه های افراطی، از جمله طالبان فعلانه ادامه خواهد داد".
در نامه رئیس جمهور امریکا تأکید شده که تا کنون زمان دقیق استقرار نیرو های امریکایی در خارج از آن کشور، مشخص نیست اما گفته می شود که در آینده تا زمانی که نیروهای افراطی تهدیدی برای ایالات متحده به شمار آیند، امریکا نیز در برابر آنها به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала