واکنش وزارت خارجه ایران به اتهام های امریکا درباره نفتکش ها

© Photo / IRNAواکنش وزارت خارجه ایران به اتهام های امریکا درباره نفتکش ها
واکنش وزارت خارجه ایران به اتهام های امریکا درباره نفتکش ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، که مشکوک بودن حوادث نفتکش ها نگران کننده و هشدار آمیز است.
کشتی راکت بردار  Bainbridge  قوای بحری ایالات متحده - اسپوتنیک افغانستان
تمام عمله تانکر منفجر شده زنده اند

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خطاب به وزیر خارجه امریکا گفت: مشکوک بودن حوادث برای نفتکش‌ها نه تنها شوخی و خنده دار نیست بلکه نگران کننده و هشدارآمیز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

ظاهرا برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان امریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف بار برای نفتکش ها راحت ترین و ساده انگارانه ترین کار است. در حالیکه نخست وزیر جاپان برای کاهش تنش ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می برند؟!

آقای پمپئو! این تشکیک نه تنها شوخی و خنده دار نیست بلکه نگران کننده و هشدار آمیز است.

یادآوری میکنیم، دیروز (پنجشنبه، ۱۳ ماه جون) دو کشتی تانکر تیل آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفتند. 

بر اساس برخی اطلاعات، حمله توسط راکت بحری ضد کشتی صورت گرفته است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. همه اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر میبرند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، ۱۱ شهروند روسیه در یکی از این کشتی ها حضور داشتند که هیچ کدام شان آسیب نرسیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала