اتهام تازه امریکاعلیه ایران در حمله به نفتکش ها

© REUTERS / Frontline/NTB Scanpixتلاش ایران برای سرنگونی پهپاد های امریکایی پیش از وقوع حمله به نفتکش ها
تلاش ایران برای سرنگونی پهپاد های امریکایی پیش از وقوع حمله به نفتکش ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه خبری CNN در گزارشی ادعا نموده که ایران فقط چند ساعت قبل از حمله به تانکر های نفتکش، تلاش نمود یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را سرنگون کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری CNN ، به نقل از منابع ناشناس مقامات امریکا می گوید: " روز پنجشنبه چند ساعت قبل از حمله به دو تانکر نفتکش در خلیج عمان، ایرانی ها زمانی که یک هواپیمای بدون سرنشین امریكایی را دیدند ، راکت زمینی هوا را به سوی آن هدایت نمودند… این راکت از کنار هواپیمای بدون سرنشین عبور كرد و به آب افتاد.
براساس این گزارش، هواپیمای بدون سرنشین امریکایی MQ-9 کشتی های ایرانی را که نزدیک به تانکر بودند، زیر نظارت داشت. در عین حال این منبع به شبکه خبری تأیید نکرد که آیا هواپیمای بدون سرنشین قایق هایی را که قصد حمله به تانکر های نفتکش را داشت، ثبت کرده است یا خیر؟
این مقام رسمی همچنین به کانال تلویزیونی گفته است که چند روز پیش یک هواپیمای دیگر بدون سرنشین امریکایی توسط شورشی های شیعیه حوثی که از سوی ایران پشتیبانی می شود، توسط یک راکت در دریای سرخ سرنگون شد.
حمله بامداد پنج‌شنبه به دو فروند نفتکش- Front Altair و Kokuka Courageous در دریای عمان باعث آتش‌سوزی در این دو کشتی تجاری شد، اما خدمه هر دو کشتی نجات یافتند.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، بدون ارائه هرگونه شواهد ایران را دراین حمله متهم نمود.
وزیر خارجه امریکا بدون اشاره به جزئیاتی در مورد این حملات گفت که «با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد نوع سلاح به کار رفته در حمله و پیچیدگی عملیات» این نتیجه به دست آمده که این اقدام کار ایران بوده است.
مایک پمپئو همچنین با اشاره به این که این حملات بخشی از فعالیت‌های ایران برای «افزایش تنش» در منطقه بوده است، تأکید کرد که از نماینده کشورش در سازمان ملل متحد می‌خواهد تا این مورد را در شورای امنیت مطرح کند.
وزارت امورخارجه روسیه، به نوبه خود، خواستار تحقیق در مورد این حادثه شد و ابراز داشت که باید منتظر نتایج تحقیق بود و خواستار شد تا از نتیجه گیری های شتابزده در این مورد خودداری نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала