ادعای طالبان در مورد حمایت امریکا از داعش

© AP Photo / Seivan Selimداعش در افغانستان
داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات یک مقام امریکایی گفت: گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی افغانستان از کمک نیروی هوایی و اطلاعاتی امریکا برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال «فرانک مکنزی» گفته بود که داعش از افغانستان قصد حمله به امریکا را دارد و حضور نظامیان امریکایی در افغانستان، از وقوع این حمله جلوگیری کرده است.
ذبیح الله مجاهد افزود: داعش در افغانستان تهدید قابل توجهی نیست و اگر حمایت هوایی امریکا از این گروه تروریستی در شرق افغانستان نبود، ولایت ننگرهار را از وجود آنها پاکسازی می‌کردیم.
وی ادامه داد: فتنه داعش از ابتدای ظهور در افغانستان از کمک امریکا برخوردار بود و البته داعش عددی نیست که تهدید خوانده شود. 

داعش تهدیدی جدی تر از طالبان - اسپوتنیک افغانستان
داعش تهدیدی جدی تر از طالبان

مجاهد تاکید کرد که طالبان داعش را در بیشتر مناطق افغانستان نابود کرده است و دلیل ادامه حضور این گروه تروریستی در مناطق شرقی افغانستان نیز کمک نیروی هوایی و اطلاعاتی امریکا است.
وی ادامه داد که نظامیان امریکایی با بمباران خطوط طالبان از ریشه کردن داعش جلوگیری می‌کنند.
مجاهد تصریح کرد که گفته‌های مقامهای امریکایی با عملکرد آنها تناقض دارد، آنها از نام و وجود داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می‌کنند.
شماری از کارشناسان افغان بر این عقیده هستند از آنجایی که امریکایی ها در شش دور از مذاکرات دوحه قطر با طالبان دستاوردی نداشتند، از اهرم داعش برای فشار روی طالبان استفاده می‌کنند.
برخی نیز معتقدند از آنجایی که امریکایی ها برای خروج از افغانستان تغییر عقیده داده‌اند، به دنبال بهانه‌ای برای تداوم حضور نامشروع خود هستند.
پیش از این غربی‌ها از حضور 20 گروه تروریستی در افغانستان سخن گفته بودند اما پس از پایان دور ششم مذاکرات دوحه قطر، تعداد گروههای این لیست به عدد 30 افزایش یافت.
افزایش دشمن‌های فرضی برای حضور غیر مشروع نظامیان غربی در افغانستان، از مدت‌ها پیش در دستور جنگ روانی پنتاگون بود و داعش نیز در کانون این جنگ قرار دارد.
حضور 18 ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان، نه تنها برای مردم این کشور امنیت نیاورده است، بلکه هر روز بر شدت ناامنی در مناطق مختلف این کشور افزوده می‌شود.
امریکایی‌ها سالانه 50 میلیارد دالر را صرف امنیت سربازان خود در افغانستان می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала