پوتین راه‌ حل مناسب بحران "برجام" را پیشنهاد کرد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است که خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران "برجام" عدم گسترش این تسلیحات هسته‌ای را تحت تأثیر قرار می دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، پنجمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با شرکت شماری از سران کشورهای عضو این اجلاس برگزار شد.
رئیس‌جمهور روسیه در پنجمین نشست گروه تعامل و اقدامات برای اعتمادسازی در آسیا درباره مسائل مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کرد. 

ترامپ: از برجام خارج شدم؛ چون ایران می‌خواست اسرائیل را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: از برجام خارج شدم؛ چون ایران می‌خواست اسرائیل را نابود کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است که خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران "برجام" عدم گسترش این تسلیحات را تحت تأثیر قرار می دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: خروج ایالات متحده امریکا از توافقنامه مربوط به توافق ایران درمورد برنامه منع گسترش سلاح های هسته‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
پوتین گفت: «اقدامات عمل و وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای ایران "برجام" همه را نگران ساخته است. خروج ایالات متحده از این توافقنامه، اجرای آن را بسیار پیچیده و به طور کلی بر وضعیت کلی هسته ای در مورد برنامه عدم گسترش سلاح های هسته ای تاثیر می گذارد».
وی افزود روسیه یگانه راه حل منطقی این وضعیت را در ادامه اجرای تعهدات طرف های شرکت کننده در این برنامه می داند.
رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش برای اجرای این تعهدات پافشاری خواهد کرد.
سران 12 کشور از جمله ایران، روسیه، چین، آذربایجان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، سریلانکا، ترکمنستان و ازبکستان برای شرکت در پنجمین نشست کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) که به روز های 14 و 15 جون در تاجیکستان برگزار می گردد وارد پایتخت این کشور شدند.
دراین اجلاس داکتر عبدالله عبدالله — رئیس اجراییه کشور به نمایندگی از افغانستان شرکت دارد.
رئیس اجراییه در صحبت‌های خود با حمایت از تلاش‌ها و برنامه‌های سیکا در آسیا، بر همکاری‌های بیش‌تر میان اعضای سازمان، همگرایی منطقه‌یی، مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی و زرع، تولید و قاچاق مواد مخدر تأکید خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала