مشوره های جراح مغز و اعصاب برای تقویت حافظه

© Fotolia / pathdocЗадумчивый паренек чешет затылок
Задумчивый паренек чешет затылок - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص مغز و اعصاب در کتاب جدید خود زیر نام "دروس زندگی از یک جراح اعصاب" تمرینات ویژه را برای بهبود مغز و تقویت حافظه پیشنهاد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail، متخصص معروف  مغز و اعصاب دکترRahul Jandial معتقد است که سلامت مغز انسان تا حد زیادی بستگی به خود شخص دارد. وی سه راه اصلی را برای حفظ سلامتی مغر پیشنهاد نموده است: پیشبرد شیوه فعال زندگی، برقراری ارتباطات سالم در طول زندگی و همچنین تمرینات ساده ای که می تواند توانایی های شناختی را بهبود بخشیده و حافظه را تقویت کند
تمرینات ورزشی برای مغز
حافظه، مانند ماهیچه‌ها نیاز به تقویت دارد که یا از آن استفاده و تقویت باید کرد و یا با تنبلی آن را از دست داد. هرقدر مغز ورزیده‌تر باشد، بهتر می‌تواند اطلاعات را پردازش و بازخوانی کند. اما تمام تمرینات حافظه مشابه هم نیستند. بهترین تمرین‌ها مواردی هستند که عادت‌های انسان را در هم می‌شکنند و انسان ها را برای ایجاد مسیرهای تازه و جدید مغزی به‌چالش می‌کشند.
برای اولین تمرین شما یک ورق کاغذ و یک قلم نیاز دارید. لازم است تایمر را روی 2 دقیقه تنظیم کنید، سپس در طول این مدت، تمام موجودات زنده شناور در در آب را که به یاد دارید روی کاغذ بنویسید. سپس مجددا باید تایمر را به کار انداخته ، اما این بار باید باید به دسته های زیر توجه داشته باشید: به عنوان مثال، ماهی های آب شیرین، اقیانوسی، پستانداران دریایی، قارچ ها. جراح مغز و اعصاب ادعا می کند که، در مورد دوم، می توان نام های بسیاری را به یاد آورد.
جندیال این اصل را با کبوتر مقایسه می کند که به غلات پراکنده نول می زند می کند. این پرنده ابتدا دانه را از اطراف خود جمع آوری می کند و سپس به محل جدید می رود. راهول جندیال می گوید که، مغز انسان کار نیز به همین منوال و با استفاده از دامنه محدود جستجو، فعالیت می کند.
یک تمرین مشابه دیگر برای تقویت حافظه کاری این است که اعداد دو رقمی به یاد سپرده شود. هر 10 ترکیب دو رقمی را انتخاب کنید و سپس آنها را برای 5 دقیقه ضرب کنید. برای آموزش حافظه کاری، شما همچنین می توانید 10 کلمه را انتخاب کنید، و سپس در ذهن خود هر کلمه را از حرف آخر تا حرف نخست بطور معکوس بازنویسی کنید. این تمرینات از جمله تمرینات بسیارساده هستند، زیرا در هر جا بسادگی می توان آنها را تمرین نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала