واکنش ایران به اتهامات بریتانیا در ارتباط با حمله به تانکرها

© Fotolia / Borna_Mirواکنش ایران به اتهامات بریتانیا در ارتباط با حمله به تانکرها
واکنش ایران به اتهامات بریتانیا در ارتباط با حمله به تانکرها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اتهامات لندن در خصوص دست داشتن تهران در حمله بر تانکرها در خلیج عمان، سفیر بریتانیا را به این وزارتخانه احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری ایسنا، در پی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه بریتانیا مبنی بر دست داشتن تهران در حمله بر تانکرها در خلیج عمان، وزارت امور خارجه ایران راب مک ایر، سفیر این کشور در تهران را احضار کرد.

در خبرنامه وزارت امور خارجه ایران آمده است: «در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه بریتانیا در تبعیت کورکورانه و عجولانه از امریکا در متهم کردن کشورمان به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه امروز در ملاقات با سفیر بریتانیا، شدیدا به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت بریتانیا اعتراض نمودند.»

یادآوری میکنیم، روز پنجشنبه (۱۳ ماه جون) دو کشتی تانکر تیل آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفتند.  بر اساس برخی اطلاعات، حمله توسط راکت بحری ضد کشتی صورت گرفته است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر میبرند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، ۱۱ شهروند روسیه در یکی از این کشتی ها حضور داشتند که هیچ کدام شان آسیب نرسیده است. 

ایالات متحده امریکا، ایران را به دست داشتن به این حملات متهم میکند، اما ایران این اتهامات را در نموده و آنها را بی اساس عنوان کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله بر تانکرها در خلیج عمان، خواستار خودداری از «نتیجه گیری های شتابزده» شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала