تلاش ترامپ برای رسیدن به توافق با ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ اظهار داشته است که امید رسیدن به تفاهم با ایران را دارد.

اسپوتنیک به نقل واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «آندرج دودا» همتای پولندی خود اعلام کرد که امیدوار است بتواند با ایران کنار بیاید.

اظهارات ترامپ در مورد اقدام نظامی امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات ترامپ در مورد اقدام نظامی امریکا علیه ایران
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد تنش‌های اخیر بین امریکا و ایران گفت: «من امیدوارم که بتوانیم با ایران به توافق برسم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم عالی خواهد بود و اگر نتوانیم، باز هم عالی خواهد بود».
ترامپ با تکرار ادعاهای اخیر خود در مورد ایران اظهار داشت: «از وقتی که من به توافق هستوی پایان دادم، ایران دچار مشکلات زیادی شد. من نمی‌خواهم آنها چنین مشکلاتی داشته باشند. این مشکلات می‌توانند حل شوند و شما می‌دانید که آنها باید چه‌کاری را انجام دهند».
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.
امریکا حتی چندین بار ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع امریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلیفونی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.
با این همه، ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با امریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала