توانایی سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationتوانایی سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰
توانایی سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰ روسیه توانایی دفع هر نوع راکت بالستیک را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی دروزین، معاون اول شرکت دفاعی-نظامی «آلماز-آنتی» میگوید که سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰ میتوانند هر هدف بالستیکی را شناسایی و خنثی نمایند.

به گفته وی، راکت های سیستم های متذکره با مهمات جدید و رادارهای آرایه فازی مجهز شده اند که به آنها قابلیت مانور حتی در جایی که هوا وجود ندارد را میدهد.

آقای دروزین افزود که رادارهای آرایه فازی از صدها فرستنده-گیرنده کوچک ساخته شده اند که یک پرتو تک را تشکیل میدهند. این نوع رادارها قبل از همه قابلیت اطمینان بالایی دارند، زیرا از کار افتادن چندین عنصر آن تقریبا هیچ تاثیری بر کیفیت رادار ندارد.

گفتنی است، چندی پیش، مقامات نظامی روسیه اعلام کرده بودند که کار ساخت سیستم های دفاع هوایی اس-۵۰۰ به مرحله نهایی رسیده است.

سیستم اس-۵۰۰ «پروموتی» نسل جدید سیستم دفاع هوایی نوع «زمین — هوا» است. این سیستم قادر به رهگیری و دفع راکت‌های بالستیک و همچنان از بین بردن اهداف هوایی (طیاره‌ها، هلیکوپترها و دیگر اهداف هوایی) و راکت‌های بالدار میباشد.  

شعاع ضربۀ این سیستم جدید ضد راکتی ۶۰۰ کیلومتر است. این سیستم میتواند همزمان الی ۱۰ راکت بالستیک مافوق صوت را تشخیص و از بین ببرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала