پمپئو شخصا ایران را تهدید کرد

© REUTERS / Leah Millisپمپئو شخصا ایران را تهدید کرد
پمپئو شخصا ایران را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده، ایران را ازپیآمد های ناگوار کشته شدن حتا یک سرباز امریکایی در صورت اقدامات ایران هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه The Washington Post، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، شخصا به مقامات ایرانی هشدار داد که مرگ حداقل یک سرباز امریکایی منجر به پاسخ نظامی فوری از سوی واشنگتن خواهد شد.
این اظهارات را رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا در ماه می در جریان سفر از قبل اعلام ناشده خود در بغداد ابراز داشت. این اتفاق پس از آن صورت گرفت که دولت امریکا اطلاعاتی را در مورد حمله احتمالی نیروهای تحت کنترل ایران علیه ارتش امریکا در منطقه دریافت کرد.  

آمادگی امریکا برای حمله به مرکز هسته‌ای ایران - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی امریکا برای حمله به مرکز هسته‌ای ایران

در عین حال، به گفته این نشریه، دولت ایالات متحده تا هنوز در مورد امکان استفاده از گزینه نظامی در واکنش به اقدامات مقامات ایرانی در منطقه استدلال می کند و این که آیا این مقابله با هدف تعیین شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهورامریکا برای جلوگیری دست یافتن ایران به سلاح هسته‌ای می باشد یا خیر، تا هنوز مبهم است.
وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته در نشستی در مقر ستاد فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی امریکا موسوم به «سنتکام» نیز ادعا نمود که تداوم سیاست‌های کنونی به سود ایران نیست.
پمپئو همچنین ابراز داشت: دلایلی محکم در اختیار داریم که ثابت می‌کند ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دست داشته است.
اخیرا حمله به دو فروند نفتکش- Front Altair و Kokuka Courageous در دریای عمان باعث آتش‌سوزی در این دو تانکر تجاری شد، اما خدمه هر دو کشتی نجات یافتند.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، بدون ارائه هرگونه شواهد ایران را دراین حمله متهم نمود.
وزیر خارجه امریکا بدون اشاره به جزئیاتی در مورد این حملات گفت که «با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد نوع سلاح به کار رفته در حمله و پیچیدگی عملیات» این نتیجه به دست آمده که این اقدام کار ایران بوده است.
وزارت امورخارجه روسیه، به نوبه خود، خواستار تحقیق در مورد این حادثه شد و ابراز داشت که باید منتظر نتایج تحقیق بود و خواستار شد تا از نتیجه گیری های شتابزده در این مورد خودداری نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала