ریاض گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقجی را «بی‌ اساس» خواند

© REUTERS / REMO CASILLIریاض گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقجی را «بی‌ اساس» خواند
ریاض گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقجی را «بی‌ اساس» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان سعودی به گزارش سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار این کشور مدعی شد که این گزارش در برگیرنده تناقضاتی آشکار و ادعاهایی بی اساس است.

پیش از این، یک کمیته مستقل حقوق بشر مربوط سازمان ملل که در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی کشته‌شده در ترکیه، تحقیق می‌کند اعلام کرد درباره نقش احتمالی ولیعهد عربستان در این رخداد «شواهد جدی» وجود دارد.

محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
ارائه شواهد جدی از نقش ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی

انیس کالامار، گزارشگر ویژه این کمیته در گزارش 101 صفحه‌ای خود گفته است که به سازمان ملل و دبیرکل آن توصیه می‌کند درباره نقش محمد بن‌ سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی، در قتل جمال خاشقجی تحقیق به عمل آید.

همزمان این کمیته خاطرنشان کرده است که به «هیچ نتیجه قطعی» درباره مقصر بودن ولیعهد عربستان نرسیده و آن را محتاج تحقیقات بعدی دانسته است.

به گفته الجبیر گزارش سازمان ملل متحد در باره قتل خاشقجی برگیرنده تناقضاتی آشکار و ادعاهایی بی اساس است.

وی در صفحه توییتر اش نوشت: ما هرگونه تلاش برای ضربه زدن به حاکمیت عربستان را محکوم می کنیم و بر سر حاکمیت و استقلال نهادهای قضایی خود درباره اعلام نظر در خصوص قتل خاشقجی کوتاه نخواهیم آمد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی پس از ورود به سرقنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرقنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала