ایران اتهامات امریکا به این کشور درمورد افغانستان را "بی‌اساس" خواند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoایران اتهامات امریکا به این کشور درمورد افغانستان را "بی‌اساس" خواند
ایران اتهامات امریکا به این کشور درمورد افغانستان را بی‌اساس خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد گفته است که اتهامات امریکا به این کشور درمورد تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان بی‌اساس می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت این سازمان درمورد افغانستان سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اتهامات امریکا به ایران مبنی بر تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان، گفت: "این اتهامات بی‌اساس بوده و با هدف انحراف اذهان از شکست سیاست‌های ۱۸ سال گذشته امریکا در افغانستان، صورت می‌گیرد".

بحث طالبان بر سر توافق با امریکا در ایران - اسپوتنیک افغانستان
بحث طالبان بر سر توافق با امریکا در ایران

تخت روانچی افزود: ملت افغانستان از سال‌ها اشغال، تجاوز، حضور نیروهای خارجی و ترور بیزار بوده و خواهان صلح است.

وی تأکید کرد: لازمه پایدار بودن صلح این است که توسط افغان‌ها و برای افغان‌ها ایجاد شود و این به این معنا است که نه می‌توان صلح را از خارج به مردم افغانستان دیکته کرد و نه بدون در نظر گرفتن دغدغه‌های واقعی و نیازهای حقیقی ملت بزرگ افغانستان آن را ایجاد کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به دستاوردهای مردم افغانستان که در نتیجه سال‌ها فداکاری و تلاش‌های طولانی آنها حاصل شده است، گفت: این دستاوردها باید در فرآیند صلح حفظ و تقویت شوند.

وی همچنین با اشاره به مشکل قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا از طریق ایران و نیز کمک‌های ناکافی در این زمینه، مساعدت جامعه جهانی را خواستار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала