استقرار ۲ کشتی جنگی هند در خلیج عمان

عضو شوید
قوای بحری هند از استقرار ۲ کشتی جنگی خود در خلیج عمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Times of India، قوای بحری هند اعلام کرد که دهلی نو با توجه به وضعیت منطقه تصمیم گرفته تا برای تامین امنیت کشتی های خود، ۲ کشتی جنگی را در خلیج عمان مستقر نماید.

سخنگوی قوای بحری هند: «ما در چارچوب عملیات Sankalp کشتی جنگی INS Chennai و کشتی نظارتی INS Sunayna را برای تامین امنیت کشتی های هندی که از خلیج فارس و خلیج عمان عبور میکنند، در منطقه مستقر کرده ایم. این تصمیم پس حمله بر تانکرهای تیل در خلیج عمان گرفته شده است.»

به گفته وی، افزون براین ضد تحت البحری قوای هوایی هند «P-81» از هوا بر حمل و نقل دریایی نظارت خواهد کرد.

یادآوری میکنیم، روز پنجشنبه (۱۳ ماه جون) دو کشتی تانکر تیل آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفتند.  بر اساس برخی اطلاعات، حمله توسط راکت بحری ضد کشتی صورت گرفته است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر میبرند. به نقل از سخنان سفیر روسیه در ایران، ۱۱ شهروند روسیه در یکی از این کشتی ها حضور داشتند که هیچ کدام شان آسیب نرسیده است.  

ایالات متحده امریکا، ایران را به دست داشتن به این حملات متهم میکند، اما ایران این اتهامات را در نموده و آنها را بی اساس عنوان کرده است.    

وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله بر تانکرها در خلیج عمان، خواستار خودداری از «نتیجه گیری های شتابزده» شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала