کشف تأثیر مثبت شراب برای سالمندان

© Depositphotos.com / ArturVerkhovetskiyکشف تأثیر مثبت شراب برای سالمندان
کشف تأثیر مثبت شراب برای سالمندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در پی یک تحقیق جدید تأثیرات مثبت شراب برای افراد سالمند را مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه اوساکا (جاپان) پس از مطالعات طولانی، تاثیرات مثبت مصرف مقادیر کم شراب برای صحت سالمندان را تأیید نموده اند.

دانشمندان نتایج تحقیقات شان را بر اساس آزمایشی منتشر کردند که در آن 1.2 هزار داوطلب بین سنین 76 — 86 ساله شرکت نموده بودند. محققان جاپانی، ترکیب رژیم غذایی شرکت کنندگان را بر اساس یک آزمایش جهت ایجاد رابطه وضعیت جسمانی سلامت سالمندان، و همچنین توانایی های شناختی آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

همانگونه که در طول این پژوهش مشخص شد، بهترین شاخص های کار مغز در گروهی از بازنشسته به دست آمد که به طور مرتب از شراب قرمز استفاده می کردند. شرکت کنندگان دیگر آزمایش، که در رژیم غذایی شان انواع دیگر شراب موجود بود ، با عملکرد کمتر مغز مواجه بودند. بدین معنا که آنهاعملکرد ذهنی کُند تر از خود نشان دادند.
به گفته دانشمندان، اثر مثبت استفاده از شراب قرمز با آنتی اکسیدان هایی که در این نوشیدنی وجود دارد، کمک می کند تا بدن را از مواد مضر تمیز کند، که این امر در نهایت باعث بهبود فعالیت مغز می شود. به گفته کارشناسان، یک جام، شراب قرمز برای سالمندان در یک هفته به عنوان نورم قابل قبول است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала