انگلیس: ترامپ اصلا خواستارجنگ با ایران نیست

© AFP 2023 / JUSTIN TALLISانگلیس: ترامپ اصلا خواستارجنگ با ایران نیست
انگلیس: ترامپ اصلا خواستارجنگ با ایران نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه انگلیس باور دارد که دونالد ترامپ تلاش بسیار به خرج می دهد و محتاطانه عمل می کند تا تصادفا باعث درگیری نظامی با ایران نشود.

به گزارش اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلستان در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف، چاپ لندن ضمن تبصره در خصوص اطلاعات روزنامه ها در مورد پلان دونالد ترامپ برای حمله به ایران ، پس از سرنگونی پهپاد امریکایی از سوی ایران ابراز داشت که رئیس جمهور ایالات متحده در اظهارات خود از احتیاط زیاد کار می گیرد تا تصادفا باعث دامن زدن یک درگیری نظامی با ایران نشود.
وزیر امور خارجه انگلیس گفت: " من فکر مي کنم در واقع، اقداماتي را که او "ترامپ" در رابطه به سرنگونی هواپیمای بدون سرنشين امريکايي انجام داده، نشان مي دهد که ترامپ مي خواهد با دقت عمل کند تا به طور تصادفي جنگ با ایران را دامن نزند.  

به گفته هانت، "ترامپ" در حال تلاش برای حل مسئله است که اقدامات حمایت شده از سوی ایران در سوریه و لبنان، عراق و یمن، ناامن ترین منطقه جهان را خطرناک تر می کند. " وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: "اما او جنگ را نمی خواهد."
یادآوری میکنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز (پنجشنبه، 20 جون) از سرنگونی یک فروند طیاره بدون سرنشین امریکا در منطقه جنوبی ایران خبر داد. به گفته نظامیان ایرانی، این طیاره امریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.
پس از مدتی قوماندانی مرکزی قوای مسلح امریکا (سنتکام) اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی ایران یک فروند طیاره بدون سرنشین قوای هوایی امریکا را بر فراز تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
این در حالی است که پیش از این رئیس جمهور ترامپ در نخستین واکنش خود به سرنگونی طیاره بدون سرنشین امریکایی در ایران گفته بود که ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.
رئیس جمهور ایالات متحده سپس با نشر یک پیام توییتری دیگر اعلام کرد که فقط 10 دقیقه قبل از حمله بر تاسیسات ایران، تصمیم اش را در این مورد تغییر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала