ترامپ در موضوع ایران به کی‌ها گوش می‌دهد

© AFP 2023 / Roberto Schmidtترامپ در موضوع ایران به کی‌ها گوش می‌دهد
ترامپ در موضوع ایران به کی‌ها گوش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که در موضوعاتی مانند ایران نه تنها به مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا گوش می‌دهم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز شنبه به خبرنگاران اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات ایران نه‌ تنها به جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا که او را «شاهین» نامید گوش می‌دهد.

واکنش تند ترامپ به سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند ترامپ به سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران

ترامپ گفت: البته که (جان بولتون) «شاهین» است، اما من در موضوع ایران به همه اطرافیانم گوش می‌دهم، من کسانی دیگر را هم در دیگر بخش‌ها دارم که در نهایت تصمیم می‌گیرم، بنابراین مهم نیست.

رئیس‌جمهور امریکا اضافه کرد: بولتون کارش را عالی انجام می‌دهد. اما او معمولاً موضوع را سخت می‌گیرد. ولی کسانی استند که از چنین موضوعی برخوردار نیستند. تنها من استم که صمیم می‌گیرم به همین خاطر برایم بسیار مهم است که به همه (هر دو طرف) گوش بدهم.

پیش از این، نیویورک تایمر، گزارش داد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه و جینا هاسپل، رئیس‌ سیا امریکا اصرار داشتند باید به ایران پاسخ داده شود. اما پنتاگون مخالف این بوده و گفته شده که چنین اقدامات می‌تواند منجر به افزایش تشدید در منطقه شود که در آنصورت تهدیدی برای ارتش امریکا نیز وجود خواهد داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چند روز پیش اعلام کرد که نیروهای مسلح ایران یک فروند پهپاد امریکایی را در منطقه جنوبی ایران هدف قرار داده سرنگون ساخت. به گفته نیروهای ایرانی، این پهپاد امریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود.

سپس فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرد که سیستم دفاع هوایی ایران پهپاد نیروهای هوایی امریکا را در آسمان تنگه هرمز، هدف قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала