اپل در حال آماده شدن برای فرار از چین است

© Photo / Peter Parks / Peter Parksاپل در حال آماده شدن برای فرار از چین است
اپل در حال آماده شدن برای فرار از چین است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به شدید شدن جنگ تجاری بین چین و امریکا، شرکت اپل در حال آماده شدن بر انتقال تولیدات اش از چین است.

به گزارش اسپوتنیک، در میان قربانیان جنگ تجاری امریکا و چین، شرک اپل در مرز خطر قرار دارد در حال که چین به پایه اصلی تولیدات اپل تبدیل شده است. با توجه به شدید شدن جنگ تجاری بین امریکا و چین، این شرکت در حال آماده سازی برای انتقال سی شرکت تولیدی از چین به کشورهای آسیای جنوب شرقی و مکسیکو است.

امریکا شرکت هواوی و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا شرکت "هواوی" و هفتاد شرکت تابعه آنرا وارد لست سیاه می‌کند

دستور ممنوعیت در مورد همکاری شرکت‌های امریکایی با هواوی توسط دونالد ترامپ، منازعات تجاری بین پکن و واشنگتن را شدید ساخت. مایکروسافت، اینتل، آرم، کوالکام و برودکام شرکت‌های استند که پس از دستور رئیس‌جمهور امریکا همکاری خود را در عرصه تحویلی با غول مخابراتی چین (هواوی) متوقف کردند.

اشاره شده است که شرکت هواوی طی دو سال آینده احتمالاً 30 میلیارد دالر ضرر کند.

شرکت کوالکام می‌گوید که به دلیل تحریم‌های واشنگتن دو میلیارد دالر سود را از دست خواهد داد. این در حال است که شرک کوالکام و اینتل ترس از عملکرد مالی شان از دولت خواستند که تحریم‌های را علیه شرکت هواوی لغو کند.

تشدید جنگ تجاری میان امریکا و چین بیشتر ضربه به شرکت اپل خواهد رساند به‌خاطر که 90 درصد محصولات و بسته‌بندی تولیدات این شرکت در چین قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به مدیر شرکت اپل وعده داده است که تحریم‌های جدید امریکا علیه چین او را تهدید نخواهد کرد. و این تحریم‌های بالای محصولات که شرکت اپل از چین سفارش می‌کنند تاثیر نخواهد داشت.

از سوی دیگر، مدیر و بنیانگذار هواوی «رن ژنگ‌فی» به قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه ایالات متحده واکنش داد. او در گفتگوی خود با بلومبرگ اعلام کرد که نه انتظار دارد و نه امیدوار است که دولت چین با تحریم دولت دونالد ترامپ مقابله به مثل کند.

وی افزود: در قدم نخست این اتفاق غیر ممکن است اما در صورت وقوع آن، من از اولین کسانی هستم که به مخالفت برمی‌خیزم.

با این حال شرکت اپل می‌خواهد که شرکت‌های تولیدی خود را با توجه به شدید شدن جنگ تجاری میان امریکا و چین از این کشور بیرون کند و گفته شده است که مقصد بعدی شرکت آپل کشورهای جنوب شرقی و مکسیکو خواهد بود.

لازم به ذکر است که در هفته‌های اخیر جنگ تجاری امریکا و چین بسیار وخیم‌تر شده و بعد از افزایش تعرفه‌های مربوط به اجناس ساخت این دو کشور، دونالد ترامپ شرکت هواوی را در لیست سیاه وزارت تجارت امریکا قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала