افزایش قربانیان حمله به فرودگاه عربستان سعودی

© AFP 2023 / Abdullah Al-Qadryنیرو های هوایی یمن
نیرو های هوایی یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابها در عربستان سعودی «یک کشته و 21 زخمی» برجای گذاشت

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Al Arabia. حوثی‌های یمن بار دیگر فرودگاه "ابها" در عربستان سعودی را مورد حملاتی هواپیما های بدون سرنشین قرار داده اند.
این دو فرودگاه در هفته‌های اخیر بارها هدف حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها قرار گرفته‌اند. ابها در جنوب‌ عربستان در فاصله‌ای نه‌چندان دور از مرز شمالی یمن واقع است و جیزان نیز در کرانه دریای سرخ و بسیار نزدیک به یمن قرار دارد. 

حملات موفقانه هوائی یمن بر میدان های هوائی عربستان - اسپوتنیک افغانستان
حملات موفقانه هوائی یمن بر میدان های هوائی عربستان

در بیانیه‌ای از ائتلاف علیه شبه‌نظامیان حوثی به رهبری عربستان، در تلویزیون دولتی عربستان، گفته شده «یک حمله تروریستی به فرودگاه ابها، توسط حوثی‌ها به کشته‌شدن یک شهروند سوری مقیم و زخمی شدن 21 تن دیگر انجامید».
زخمیان این رویداد به بیمارستان منتقل شده است. زخمی های این حملات تابعیت‌های مختلفی دارند که 13 تن سعودی، چهار تن هندی، دو تن مصری و دو تن بنگلادشی.
در این راستا فرودگاه أبها در صفحه توییتری خود اعلام کرد، پروازها بعد از توقف یک ساعته از سر گرفته شده و پروازها به طور عادی انجام می‌شوند.
صفحه توییتری فرودگاه أبها نشان داد که بسیاری از کامنت‌هایی که در انتقاد از سرعت ازسرگیری پروازها در فرودگاه بوده را حذف کرده است.
سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: دشمن ظرف 48 ساعت گذشته 30 حمله هوایی به مناطقی از خاک یمن داشت که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.
اخیرا دو فرودگاه جیزان و أبها تقریبا به طور هر روزه در معرض حملات راکت های بالدار و پهپادها با هدف فلج کردن فعالیت دو فرودگاه و واداشتن دشمن سعودی به برداشتن محاصره ظالمانه از فرودگاه صنعا و توقف حملات متجاوزانه‌اش علیه خاک یمن صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала