کودتا نظامی جدید علیه مادورو خنثی شد

© AP Photo / John Minchilloنیکولاس مادورو
نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت اعترافات یکی از سران کودتا علیه دولت نشان می‌دهد که آنها قصد ترور ده‌ها نفر را داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد طراحین کودتای جدید علیه دولت، قصد داشتند ده‌ها عضو ارتش و «کالکتیوو» گروه شبه نظامی حامی دولت را ترور کنند.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، مادورو روز چهارشنبه گفت:‌ «یکی از طراحان کودتا گفته است که آن‌ها 30، 40 یا 60 عضو کالکتیوو را می‌کشند».

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
سناریوی فاجعه بار کودتا نظامی در ونزوئلا

وی افزود طراحان کودتا همچنین قصد داشتند تمامی نظامیانی که سر راهشان قرار داشتند ترور کنند..مادورو گفت: «ما به‌دنبال شان هستیم و آنها (طراحان کودتا) را تک به تک می‌گیریم. امروز یکی از رهبران آن‌ها را گرفتیم که جنرال متقاعد بود»
چهارشنبه شب «خورخه رودریگز»، وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا گفت که علاوه بر کودتا، توطئه برای ترور نیکلاس مادورو را نیز شامل این طرح میبا‌شد. او گفت، قرار بود کودتاچیان جنرال «رائول ایسیاس» که از سال 2009 تحت بازداشت قرار دارد را آزاد و به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کنند. وی تصریح کرد که طبق این طرح قرار بود هم از افسران بازنشسته و هم از افسران در حال خدمت این کشور استفاده شود.
به نوشته رسانه‌های آمریکائی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشت که در ظرف چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورد و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو به ناکام مواجه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала