پوتین: امیدوارم درگیری بین قدرت‌های هستوی اتفاق نیفتد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: امیدوارم درگیری بین قدرت‌های هستوی اتفاق نیفتد
پوتین: امیدوارم درگیری بین قدرت‌های هستوی اتفاق نیفتد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که اختلافات بین قدرت‌های هستوی به درگیری نیانجامد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با نشریه Financial Times در آستانه اجلاس «گروه ۲۰» اظهار داشت که مسکو از هر پیشنهادی که از مسابقه تسلیحاتی جلوگیری نماید، حمایت میکند.

پوتین در مورد احتمال دستیابی به توافقنامه سه جانبه هستوی بین روسیه، امریکا و چین گفت: «من از همان ابتدا گفتم که ما از هر توافقی که منجر به بازدارندگی از مسابقه تسلیحاتی گردد، حمایت میکنیم.»

رئیس جمهور پوتین در ادامه سخنان خود گفت: «در دوران جنگ سرد وضعیت خوب نبود. جنگ سرد جریان داشت ولی قوانینی وجود داشت که از سوی طرفین رعایت میشد و یا تلاش میکردند که رعایت کنند. اکنون چنین به نظر میرسد که هیچ قانونی وجود ندارد. از این لحاظ جهان تقسیم و پراکنده تر شده و کمتر قابل پیش‌بینی است و این نکته مهم و غم‌انگیزی است.»

پوتین در جواب سوالی که آیا احتمال درگیری نظامی بین امریکا و چین وجود دارد گفت: «شما میدانید که تاریخ بشریت با درگیری های نظامی مرتبط است، اما پس از پیدا شدن سلاح هستوی خطر درگیری های جهانی به دلیل عواقب هولناکی که جهان و بشریت میتواند با آنها مواجه شود، کاهش یافته است. امیدوارم درگیری بین قدرت‌های هستوی اتفاق نیفتد.»

یادآوری میکنیم، قرار است روسای جمهور روسیه و امریکا در حاشیه نشست «گروه ۲۰» در شهر اوساکا جاپان دیدار و گفتگو نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала