کوریای شمالی دیدار ترامپ و رهبر این کشور را "تاریخی" خواند

© AP Photo / Evan Vucciدیدار ترامپ و کیم جونگ اون در کوریای شمالی
دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی دیدار ترامپ و رهبر آن کشور را مثبت ارزیابی و این دیدار رهبران دو کشور را "تاریخی" عنوان نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، دیدار رهبران دو کشور روز شنبه پس از دعوت توئیتری ترامپ به برگزاری این دیدار، دیروز انجام گرفت.
ترامپ و اون، در منطقه غیر نظامی بین دو کوریا با هم ملاقات و احوال‌پرسی کردند و سپس ترامپ، به عنوان اولین رئیس‌جمهور امریکایی، برای مدتی کوتاه در خاک کوریای شمالی پا نهاد.
ترامپ به رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که قبول درخواست اون مبنی بر قدم گذاشتن در خاک کوریای شمالی، برایش یک افتخار است.
دونالد ترامپ از مکانی پا به خاک کوریای شمالی گذاشت که 66 سال پیش در پی برقراری آتش بس میان نیروهای سازمان ملل به رهبری امریکا و ارتش کمونیست های کوریا، مرز مشترک میان دو بخش شبه جزیره کوریا تعیین شد. این مرز سپس هردو کشور تازه تاسیس کوریای شمالی و جنوبی را از یکدیگر جدا کرد.
هنگام همراهی کردن ترامپ توسط مون جائه این، رئیس جمهور کوریای جنوبی، "احوال‌پرسی گرمی" با وی انجام داده است. رئیس‌جمهور کوریای جنوبی، ترامپ را تا منطقه پانمونجوم همراهی کرد اما در دیدار مذکور شرکت نکرد.
به گفته خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی، دو رهبر بر سر پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و ایجاد نقطه عطفی در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، توافق کرده‌اند.
ترامپ و اون همچنین توافق کرده‌اند که مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شود و رضایت خود را از نتیجه دیدارشان اظهار نموده‌اند.
پس از ناکامی مذاکرات ماه فبروری بین ترامپ و اون بر سر خلع سلاح شبه جزیره کوریا و باقی ماندن تحریم‌های امریکا علیه این کشور، کوریای شمالی روابط دیپلماتیک خود را با کوریای جنوبی کاهش داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала