سفیر امریکا در افغانستان نشست بین‌الافغانی دوحه را سرنوشت‌ساز می‌داند

© Photo / Facebook/Chief Executive of the Islamic Republic of Afghanistan / ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستانسفیر امریکا در افغانستان نشست بین‌الافغانی دوحه را سرنوشت‌ساز می‌داند
سفیر امریکا در افغانستان نشست بین‌الافغانی دوحه را سرنوشت‌ساز می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هفته آینده در دوحه را برای روند صلح افغانستان سرنوشت ساز می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جان بس، سفیر امریکا در افغانستان، می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در قطر تلاش می‌کند تا با طالبان در مور اولویت‌های امریکا، فراهم کردن گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و پایان جنگ در افغانستان به تفاهم برسد.

آقای بس، می‌گوید: «ما باور داریم که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی هفته آینده در دوحه یک قدم بسیار مهم است، برای هدفی که ما خواهان آن هستیم یعنی صلح در این کشور».

قطر زمان برگزاری  گفتگوی بین الافغانی را مشخص کرد - اسپوتنیک افغانستان
قطر زمان برگزاری گفتگوی بین الافغانی را مشخص کرد

با این حال، شورای عالی صلح می‌گوید، در نشست بین‌الافغانی دوحه، نماینده‌گان حکومت افغانستان به گونه غیرمستقیم شرکت و موقف حکومت را به طالبان خواهند رساند.

در نشست بین‌الافغانی دوحه در کنار سیاسون نمایندگانی از حکومت نیز به گونه ی غیرمستفیم شرکت می‌کنند؛ شورای عالی صلح می‌گوید، 60 نماینده صدای مردم را در مورد پایان جنگ در کشور، به طالبان خواهند رساند.

حاجی دین محمد، معاون شورای عالی صلح اظهار می‌دارد: «این نشست بین‌الافغانی برای تفاهم است و حتما مارا خواهد برد سر اصل مسایل که ما صحبت بتوانیم، خوبی اش این است که نماینده‌گان حکومت هرچند مستقیم نیستند اما به گونه‌ی شخصی موقف دولت را خواهد رساندند و بسیار مهم است».

از سویی هم، گروه طالبان پذیرفته اند که در نشست هفته آینده شرکت می‌کنند، اما منابع نزدیک به گروه طالبان این نشست را سرنوشت‌ساز نمی‌دانند و تأکید دارند که نماینده‌گان ارشد شان شرکت نخواهند کرد.

این نشست در حالی برگزاری خواهد شد که پیش از این نشست بین‌الافغانی در دوحه از بهر اختلاف‌ها میان سیاست‌گران و حکومت لغو شد، از همین رو این‌بار شرکت کننده‌گان به گونه فردی دعوت شده اند، تا حدی که یک شماری از سیاست‌گران از شرکت در این نشست عقب نشینی کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала