مشاوره پوتین به رهبر اپوزیسیون ونزوئلا: «به زمین برگرد»

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر مشاوره پوتین به رهبر اپوزیسیون ونزوئلا: «به زمین برگرد»
مشاوره پوتین به رهبر اپوزیسیون ونزوئلا: «به زمین برگرد» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خواست که به زمین برگردد و به اصول دموکراسی احترام بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه، ۴ جولای) در یک نشست خبری در شهر روم، هنگام صحبت در مورد وضعیت ونزوئلا اظهار داشت که خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون این کشور باید «به زمین گناهکار برگردد» و بر اساس اصول دموکراتیک با اشتراک در انتخابات کرسی ریاست جمهوری را بدست بیاورد.

پوتین: «آقای گوایدو به میدان آمد، چشمان خود را به آسمان بالا کرد و خطاب بخدا خود را رئیس جمهور اعلام کرد. خوب. اما خداوند هیچ سیگنالی نداد که به این درخواست وی چه جواب داده است. بنابراین، فکر میکنم که لازم است به زمین گناهکار بازگردد و اصول و قوانین دموکراتیک را مراعات کند. باید به صدای مردم، به صدای رای دهندگان گوش داد.»

گفتنی است، پیش از این رئیس جمهور پوتین گفته بود که نه تنها مداخله نظامی بلکه هرگونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا غیر قابل قبول است.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.  

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.  

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала