کشته و مفقود شدن نیروی های محافظت عامه راه‌آهن خواف-هرات

© Afghanistanپولیس افغان
پولیس افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولین محلی در هرات تایید می‌کنند که در نتیجه حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای پوسته‌ نیروهای محافظت عامه در مسیر راه‌آهن خواف-هرات در ولسوالی غوریان، دست کم ۱۲ تن از نیروهای محافظت عامه شهید و مفقود گردیدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس خبری شینهوا آقای فرهاد ولسوال غوریان هرات با تایید این رویدادبه رسانه ها گفت، که حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه شب گذشته طالبان مسلح با تعداد بسیار زیاد بالای پوسته‌های نیروهای محافظت عامه در مسیر راه‌آهن خواف-هرات حمله تهاجمی کردند.وی افزود: در نتیجه این درگیری 6 تن از نیروهای امنیتی شهید و 6 تن دیگر مفقود گردیده و پوسته نیز سقوط کرده است.

به گفته او، این مخالفین از مناطق مختلف ادرسکن، شیندند، بادغیس، فراه و غور تجمع نموده و به این منطقه حمله نمودند.
گفته می‌شود که اجساد نیروهای امنیتی توسط هرات آمبولانس به قول اردوی ظفر انتقال داده شده‌اند.
گفتنی است پروژه خط آهن خواف-هرات از پروژه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران و ولایت هرات می‌باشد که با تکمیل و راه اندازی آن تغییرات چشمگیری در رشد اقتصادی طرفین بخصوص ولایت هرات به میان آمده است.
این در حالی‌ست که چندی پیش طالبان مسلح مسیر رفت و آمد کارمندان این پروژه را ماین‌گذاری کردند که در نتیجه‌ی آن یک مهندس ایرانی و یک سرباز افغان جان باختند.
در یک رویداد دیگر، صبح امروز(شنبه، ۱۵ سرطان) طالبان مسلح بالای پاسگاه امنیتی محافظت عامه در مسیر شاهراه اسلام قلعه یورش بردند که در نتیجه شش سرباز جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала