نظریه امریکایی «مقابله با تأثیرگذاری مخرب کرملین» منتشر شد

© Sputnik / Michael Klimentyevنظریه امریکایی مقابله با تاثیر گذاری کرملین
نظریه امریکایی مقابله با تاثیر گذاری کرملین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ 4 و 5 جون، مارک گرین رئیس آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID)، در نشست با نمایندگان "هفت گانه بزرگ" در پاریس سندی را تحت نام «مقابله واقعی علیه نفوذ مخرب کرملین» ارائه نمود.
در سند که در تاریخ 27 جون در سایت آژانس متذکره منتشر شده است آمده است که، این سند، به معنی ادامه تشکیل واکنش به نفوذ مخرب کرملین است".
بخش های قابل توجه سند پیشنهادی امریکا، نهادهای دموکراتیک و قانونگذاری، رسانه های مستقل، استقلال انرژتیک و استقلال اقتصادی نامبرده شده.به عنوان مثال دراین سند بار ها نام مولداوی و اوکراین ذکر شده است.
مارک گرین،رئیس آژانس توسعه بین المللی امریکا در ماه مارچ سال جاری، اعلام کرد که ایالات متحده پیشنهاد مکانیسم برای مقابله با نفوذ روسیه در اروپا، اوراسیا و آسیای مرکزی را پیشنهاد نموده است. وی همچنین از کشورهای متحد امریکا خواست تا در مورد درخواست کمک از روسیه و چین به دقت عمل کنند و اعلام کرد که این گونه تلاش ها می توانند اطمینان به دموکراسی و اقتصاد بازار آزاد را تضعیف کنند.
پیش ازاین وزارت امور خارج ایالات متحده پیامی را منتشر کرد که در آن از اختصاص 661 میلیون دالر برای مقابله با روسیه در سال 2020 خبر داده شد.
روسیه بار ها اتهامات مبنی بر تلاش برای تأثیرگذاری بر پروسه دموکراتیک کشورهای مختلف را رد نموده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که هیچ شواهدی وجود ندارد که چنین اقداماتی را تأیید کند، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعات ریاست جمهوریاین اتهامات را "کاملا بی اساس" خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала