سفیر بریتانیا ترامپ را «بی‌کفایت» و «بی‌منطق» نامید

© AFP 2023 / Jim Watsonسفیر بریتانیا ترامپ را «بی‌کفایت» و «بی‌منطق» نامید
سفیر بریتانیا ترامپ را «بی‌کفایت» و «بی‌منطق» نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مناقشه دیپلماتیک بین امریکا و بریتانیا پس از آن که سفیر بریتانیا در امریکا گزارش محرمانۀ را که به وزارت خارجه کشورش ارسال کرد شروع شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که توسط کیم داراک، سفیر بریتانیا در امریکا به لندن ارسال شده و بخشی از آن به بیرون درز کرده و مقامات دولت بریتانیا نیز آن را مورد تائید قرار داده اند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا فردی بی‌کفایت، بی‌منطق و متزلزل توصیف شده که ریاست جمهوری وی ممکن است سقوط کند.

سفیر بریتانیا دولت ترامپ را ناکارآمد توصیف کرده و مناقشه داخلی در کاخ سفید به مثابه «چاقو کشی» توصیف کرده است.

گزارش داراک به لندن: «ما واقعا باور نداریم که این دولت می‌تواند به وضع عادی برگردد و کمتر ناکارآمد، غیرقابل پیش‌بینی، جناح‌زده و از نظر دیپلماتیک بی‌منطق باشد».

از سوی دیگر دفتر وزارت خارجه بریتانیا درباره درز این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد که افکار عمومی بریتانیا قبول خواهند داشت که سفرای ما برای وزیران خود اقدام به تهیه گزارش هایی صادقانه و برآوردهایی بی‌پرده از سیاست هایی در کشور محل خدمت خود کنند، نقطه نظرات آنها لزوماً نقطه نظرات وزارت خارجه و یا به واقع دولت بریتانیا نخواهد بود درست همانند آن کاری که سفیر امریکا در بریتانیا گزارش هایی از شخصیت و سیاست های «وست مینستر» و لندن به واشنگتن می‌فرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала