عکس العمل ترامپ به ایمیل‌های سفیر بریتانیا در واشنگتن

© REUTERS / Dominick Reuter عکس العمل ترامپ به ایمیل‌های سفیر بریتانیا در واشنگتن
عکس العمل ترامپ به ایمیل‌های سفیر بریتانیا در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهوری امریکا در واکنش به ایمیل‌های افشا شده سفیر بریتانیا در واشنگتن گفت آن شخص (کیم دراک) به بریتانیا خدمت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورو نیوز، در این ایمیل‌ها که آقای کیم دراک به صورت محرمانه برای دفتر نخست‌وزیر بریتانیا ارسال کرده، دونالد ترامپ فردی بی‌منطق، ناکارآمد و متزلزل توصیف شده که برنامه مشخصی در قبال ایران ندارد.
آقای دراک همچنین اخباری که از اختلافات درون کاخ سفید به گوش می‌رسد و ترامپ آنها را اخبار جعلی می‌خواند را واقعی می‌داند.
سفیر بریتانیا همچنین ادعای دونالد ترامپ مبنی بر لغو برنامۀ حمله به یک پایگاه در ایران تنها دقایقی پیش از انجام آن را غیر واقعی می‌خواند.
ترامپ روز دوشنبه ۸ جولای در گفتگو با خبرنگاران در نیوجرسی امریکا در واکنش به افشای این ایمیل‌ها گفت: «من طرفدار آن مرد نیستم و او به بریتانیا خدمت نکرده است».
رئيس جمهوری امریکا در ادامه می‌افزاید: «من هم می‌توانم چیزهایی را در مورد او (کیم دراک) بگویم اما به خودم چنین زحمتی نمی‌ده».
در بخش دیگری از ایمیل‌هایی که روزنامه میل انگلستان از صحبت‌های سفیر بریتانیا منتشر کرده، او همچنین مدعی می‌شود که ترامپ هرگز به طور کامل موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند.
آقای دراک همچنین می‌گوید نباید انتظار داشت سیاست‌های امریکا در خصوص ایران در آینده نزدیک به روند منطقی بازگردد چرا که چند دستگی پررنگی در کاخ سفید حکم‌فرماست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала