مرگ گرانتر از زندگی شده است

© Photo / Elroy Serraoقبرستان در وارسا
قبرستان در وارسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اروپا قیمت مرگ انسان نسبت به زندگی افزایش یافته است.

اسپوتنیک به نقل از یورو نیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد، مجموع نفوس 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در پایان سال 2018 میلادی در مقایسه با 30 سال پیش فقط 8 درصد توسعه یافته است.
همزمان با روز جهانی نفوس، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد، مجموع نفوس 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در پایان سال 2018 میلادی 513 میلیون نفر بوده که در مقایسه با 30 سال قبل این رقم 474 میلیون نفر بوده، یعنی 8 درصد رشد کرده است. یورواستات همچنین اعلام کرده که نفوس اتحادیه اروپا از سال 2017 میلادی تا پایان سال گذشته میلادی 1.1 میلیون نفر افزایش یافته است. تنها در سال 2017 میلادی 2.4 میلیون نفر از کشورهای خارج از اتحادیه به این منطقه مهاجرت کرده‌اند ولی نرخ رشد نفوس از سال 2017 میلادی تقریباً ثابت مانده است.
مطابق اطلاعات منتشر شده توسط یورواستات، در حالی که کشورهای بلغاریا، لتونیا، لیتوانیا و رومانیا بیشترین نرخ مرگ و میر را در میان کشورهای عضو اتحادیه تجربه کرده‌اند، کشورهای ایرلند، سوئدن، فرانسه و بریی دارای بالاترین نرخ زاد و ولد در سال 2018 میلادی بوده‌اند. همچنین در میان 28 عضو اتحادیه اروپا، ایرلند بیشترین فزونی تولد بر مرگ را داشته و در مقابل بلغاریا بالاترین مازاد مرگ بر تولد را ثبت کرده است. پائین‌ترین نرخ تولد هم در ایتالیا گزارش شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала