محکوم شدن چین بخاطر رفتار زشت با مسلمانان ایغور

© Fotolia / Boggyمحکوم شدن چین بخاطر رفتار زشت با مسلمانان ایغور
محکوم شدن چین بخاطر رفتار  زشت با مسلمانان ایغور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفرای 20 کشور، چین را بخاطر رفتار نامناسب با مسلمانان ایغور با ارسال پیامی به مسئولان حقوق بشرمحکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران، بیش از 20 کشور با ارسال پیامی به مسوولان حقوق بشر سازمان ملل رفتار دولت چین با مسلمان ایغور منطقه سین کیانگ را محکوم کردند.
نماینده های 22 کشور عضو سازمان ملل متحد از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ژاپن این پیام را امضا کرده اند. این نامه به روز چهارشنبه منتشر و برای کولی سیک و میشل باشلت رئیس شورای حقوق بشر و کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فرستاده شد.
گروه های مدافع حقوق بشر و افرادی که قبلا در این زندان ها بوده اند گفته اند که مقامات چینی شهروندان مسلمان ایغور را در کمپ ها بازداشت و نگهداری می کنند. گروه های مدافع حقوق بشری می گویند که مقامات چینی تلاش می کنند اقلیت مسلمان ایغور و دیگر اقوام اقلیت را در جامعه نژادی خواهان چینی برخود مناسب شود.
امضاکنندگان نامه همچنین از دولت چین خواسته اند به بازداشت ها پایان دهند و به آزادی رفت و آمد شهروندان ایغور و دیگر مسلمانان و اقلیت های دیگر در سین کیانگ متعهد باشد.
براساس گزارش، دولت چین، حدود یک میلیون نفر از شهروندان مسلمان ایغور در شهر سین کیانگ را به زور به کمپ ها منتقل و آنها را تحت آزار و آموزش های تحمیلی حزب کمونیستی قرار می دهند.
دولت چین این اتهامات را رد کرده و می افزاید این افراد را برای دوری از افراط گرایی اسلامی به اردوگاه ها منتقل می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала