کشته و زخمی شدن بیش از 400 غیر نظامی در ده روز گذشته

© REUTERS / Parwizافزایش شمار قربانیان ملکی
افزایش شمار قربانیان ملکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان افغانستان گزارش داد که طی 10 روز گذشته، حدود 400 غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان، اعلام کرده که تلفات افراد غیر نظامی در این ماه در مقایسه با ماه های گذشته بیشترین آمار را داشته است.
عزیز احمد تسل، رئیس این نهاد گفته است: در این مدت 80 غیر نظامی در رویدادهای مختلف امنیتی کشته و بیش از 300 نفر نیز مجروح شده اند که زنان و کودکان نیز در میان آنها قرار دارند.
تسل اظهار داشت: «این به تمام معنا عملی خلاف قانون جنگ است که متاسفانه هر دو طرف جنگ این کار را انجام می‌دهند، کشتار غیر نظامیان جنایت بشری است.»
وی افزود: «از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهیم تا از انجام چنین جنایتی دست بردارند تا مردم ما بتوانند زندگی راحت داشته باشند.»
به گفته رئیس گروه عدالت خواهی و حفاظت از غیر نظامیان، این تلفات بیشتر بر اثر حملات انتحاری و انفجاری طالبان و حملات هوایی و شبانه نیروهای مشترک افغان و خارجی وارد گردیده است.
گفتنی است که طی دو هفته اخیر، شهرهای کابل و غزنی شاهد دو رویداد بزرگ تروریستی بود که در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала