عربستان، مانع حضور زائران قطری در مناسک حج تمتع و عمره

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyخانه خدا،کعبه
خانه خدا،کعبه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت عربستان اظهارات وزارت اوقاف قطر درباره اینکه ریاض مانع در برابر شهروندان و افراد مقیم قطر که تمایل دارند مناسک حج تمتع و عمره به جای آورند را رد کرده و از دوحه خواست، موانع موجود در برابر حجاج و عمره‌گذاران برای حضور در مراسم حج را از میان بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کشور نیوز،با نزدیک شدن موسم حج، وزارت حج و عمره عربستان از مقامات قطر خواسته از موانع موجود در برابر “برادران قطری” مایل به انجام شعایر دینی را از میان بردارند. ریاض مدعی شده، دوحه برای ممانعت از رفتن حجاج به عربستان، موانعی را ایجاد کرده است.

مکه - اسپوتنیک افغانستان
منع حج عمره به ایرانیان

عربستان ادعا دارد، همه تسهیلات را برای قطری‌های راغب به انجام مناسک حج فراهم کرده و “ادعاهای وزارت امور اوقاف قطر” رد می‌کند.

وزارت امور حج و عمره عربستان افزود، از مسؤولان امور حج قطر خواسته است ترتیبات حضور زائران قطری در عربستان را فراهم کنند و با آنها نشستی هم صورت گرفت اما قطری‌ها بدون امضای توافق‌نامه حج نشست را ترک کردند، به این ترتیب دوحه فرصتی برای شرکت‌های حج خود برای آمدن به عربستان و توافق با ارائه‌دهندگان خدمات به حجاج در عربستان فراهم نکرد. عربستان در جون ۲۰۱۷ با کشورهای  مصر، امارات، بحرین روابط دیپلماتیک خود را به بهانه حمایت قطر از “تروریسم” و تامین بودجه آن با این کشور قطع کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала