هشدار نتانیاهو: به هرگونه حمله حزب الله با ضربه ویرانگر پاسخ خواهیم داد

© AP Photo / Tsafrir Abayov/Poolنخست وزیر اسرائیل
نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که کشورش هرگونه حمله از سوی حزب الله لبنان را با ضربات ویرانگرانه پاسخ خواهد گفت،

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی نتایاهو از قول نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید که اگر حزب‌الله به خود جرئت حمله به اسرائیل را بدهد، پاسخ را با یک ضربه‌ نظامی «خردکننده» خواهد گرفت.
نتانیاهو روز یکشنبه 23 سرطان، در جلسه هیات دولت اسرائیل گفت: «در تعطیلات آخر هفته شنیدم که نصرالله از طرح‌های حمله خود می‌بالید.»
او ادامه داد: «اگر حزب‌الله جسارت ارتکاب اشتباه حمله به اسرائیل را پیدا کند، ما ضربه نظامی ویرانگری را به آن وارد خواهیم کرد.»
سخنان نتانیاهو واکنشی است به مصاحبه‌ اخیر حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله با شبکه تلویزیونی المنار. نصرالله در این گفت‌وگو، توان رزمی شبه‌نظامیان حزب‌الله را به نسبت جنگ 33 روزه در تابستان 2006، کیفی‌تر و «منحصر به فرد» خواند. 

نتانیاهو: اسرائیل علیه پایگاه های دشمن در نزدیکی مرزهای خود اقدام می کند - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو: اسرائیل علیه پایگاه های دشمن در نزدیکی مرزهای خود اقدام می کند

نصرالله گفت که قدرت موشکی نیروهای حزب‌الله به لحاظ کیفی و کمی توسعه زیادی پیدا کرده و موشک‌های نقطه‌زن دقیقی در اختیار شبه‌نظامیان هست که در جنگ 33 روزه تعدادشان اندک بود.
رهبر حزب‌الله لبنان در این مصاحبه، چند بار تأکید کرد که شمال اسرائیل در تیررس آتش آن‌ها است: «هر جنگی با اسرائیل به مراتب از جنگ 2006 بزرگ‌تر خواهد بود و این کشور را در معرض خرابی گسترده‌ای قرار خواهد داد.»
نتانیاهو سخنان نصرالله را «مشعشانه» خوانده و گفته است: «اگر حزب‌الله جرئت چنین حماقتی را داشته باشد، ضربه‌ نظامی مهلکی به این گروه و لبنان وارد خواهیم کرد.»
او افزوده که برخلاف نصرالله، از «سلاح‌های تهاجمی» و کیفیت توان رزمی حرف نخواهد زد و درباره طرح‌های اسرائیل توضیح نخواهد داد. نصرالله گفته است: «حزب‌الله قادر است خرابی گسترده‌ای در اسرائیل ایجاد کند. من رازی را که اسرائیل نمی‌داند فاش نمی‌کنم، مگر به وقتش و این حرف را اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند.»
نتانیاهو پیش‌تر نیز به تهدید ایران مبنی بر نابودی نیم‌ساعته اسرائیل در صورت حمله امریکا به ایران پاسخ داده است. او در یک کلیپ ویدیویی و در کنار یک جنگنده اف 35، تأکید کرد که نیروی هوایی اسرائیل قادر است به هر موضعی در خاورمیانه حمله کند و ایران و سوریه از جمله کشورهایی هستند که در تیررس این جنگنده‌ها قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала