عربستان قصد دارد به کمک روسیه کیهان را تسخیر کند

© Fotolia / Vadimsadovskiعربستان قصد دارد به کمک روسیه کیهان را تسخیر کند
عربستان قصد دارد به کمک روسیه کیهان را تسخیر کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو و ریاض گسترش طرح همکاری های اقتصادی و انرژی و فضایی را بررسی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک. براساس پروتوکل نهایی نشست کمیسیون مشترک روسیه و عربستان سعودی، دو کشور توافق کردند گسترش همکاری های علمی- تخنیکی و نقشه راه تجارتی را تا پایان سال جاری بررسی نمایند.

عربستان قصد سرمایه گذاری میلیاردها دالر در اقتصاد روسیه را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان قصد سرمایه گذاری میلیاردها دالر در اقتصاد روسیه را دارد

براساس پروتکل مربوطه: "طرفین اجرای نقشه راه در حوزه همکاری های تجارتی، اقتصادی، علمی و تخنیکی میان فدراسیون روسیه و عربستان سعودی را که در 5 اکتوبر 2017 در مسکو به امضا رسیده بود نیز بررسی نموده و توافق کردند که توسعه نقشه راه را تا پایان سال 2019 ادامه میدهند."
در پروتکل فوق الذکر در خصوص همکاری های فضائی دو کشور آمده است: "طرفین درباره ادامه مشورت ها در خصوص چشم انداز همکاری ها و فعالیت های سودمند دوجانبه در عرصه فضا، پرواز فضایی با سرنشین و همچنین مقدمات پرواز کوتاه مدت فضانورد سعودی آمادگی خود را اعلام کردند."
طرفین همچنین توافق کردند که هفتمین نشست کمیسیون مشترک روسیه و عربستان سعودی در زمینه همکاری تجارتی-اقتصادی و علمی-تخنیکی در سال 2020 در عربستان سعودی برگزار شود.
ششمین نشست کمیسیون همکاری های تجارتی-اقتصادی و علمی-تخنیکی مشترک روسیه و عربستان 10-9 جولای در مسکو برگزار گردید. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و خالد الفالح وزیر انرژی و صنعت عربستان ریاست این کمیسیون را برعهده داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала