جسد صدام حسین مفقود شد

© AFP 2023 / Karen Ballardجسد صدام حسین مفقود شد
جسد صدام حسین مفقود شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری از نبش قبر صدام حسین، رهبر سابق عراق خبر داده اند اما مشخص نشده جسدش به کجا منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، العربیه به نقل از منبعی نزدیک به فامیل صدام حسین رهبر سابق عراق خبری را مبنی بر انتقال جنازه وی و دو فرزندش عدی و قصی به مکانی نامعلوم برای پرهیز از نبش قبر توسط نیروهای حشد الشعبی منتشر کرد.

صدام حسین، رئیس‌جمهوری فقید عراق در 28 آپریل 1938 در روستای العوجه در نزدیکی شهر تکریت به دنیا آمد و پس از اعدام در 30 دسامبر 2006، در روستای محل تولدش به خاک سپرده شد، اما حالا جسد او درون قبرش نیست و «هیچ‌کس نمی‌داند جسد صدام حسین کجاست». 

انتشار عکس های خانوادگی نوه صدام حسین - اسپوتنیک افغانستان
عکس های خانوادگی صدام حسین

پیش از این شایع شده بود که پس از اشغال روستا به دست داعش، قبر صدام حسین و دو پسرش، عدی و قصی، به دست نیروهای داعش منفجر شده‌اند، اما یکی از نزدیکان خانواده صدام اعلام کرد که قبیله البيجات که رئیس‌جمهوری فقید عراق یکی از اعضای آن بود، پیش از ورود پیکارجویان حشد شعبی، جسد او را از قبر خارج کرده و به جای امنی منتقل کرده‌اند، تا مانع مورد تعرض قرار گرفتن جسد شوند. به گفته این افراد، به جز تعدادی بسیار محدودی، «هیچ‌کس نمی‌داند جسد صدام حسین کجاست».

این منبع گفته است که فرزندان صدام از نقشه قبلی برای نبش و منفجر کردن قبر صدام اطلاع داشتند؛ زیرا مقبره وی در طرح توسعه روستای «العوجه» واقع در جنوب تکریت قرار داشت.

این منبع تصریح کرد:‌ زمانی که از موضوع باخبر شدیم برای انتقال جسد صدام و دو فرزندش که در همان مکان دفن بودند، مراجعه کردیم ولی متوجه شدیم قبرش شکافته و جسدش خارج شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала