حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان به هند گشوده شد

© Photo / Afghan Airlines / Afghan Airlinesحریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان به هند گشوده شد
حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان به هند گشوده  شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارۀ هوانوردی کشور بامداد امروز سه‌شنبه (25 سرطان) در یک خبرنامۀ گفت که حریم هوایی پاکستان پس از 135 روز به روی پرواز های افغانستان به هند باز شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، پس از آن که نیروهای هندی و پاکستانی 135 روز پیش باهم درگیر شدند، پاکستان بر پروازهایی که از حریم هوایی این کشور به هند صورت می‌گیرند، محدودیت وضع کرده بود.

بربنیاد گزارش‌ها، بیشتر شرکت هوانوردی ایرایندیا که به افغانستان نیز پرواز دارد، درنتیجۀ این محدودیت زیان وارد شد.

پاکستان چهار ماه پیش، پس از آن حریم فضایی‌اش را برای پروازهای هندی مسدود کرد که جنگنده‌های هندی یک مرکز آموزشی گروه جیش محمد را در بالاکوت کشمیر زیر ادارۀ پاکستان، هدف قرار داد.

با مسدود شدن مسیر هوایی در پاکستان، پرواز تمامی هواپیماهای خارجی و داخلی ازافغانستان به هند و برعکس آن به تعلیق درآورده شد.

پس از بسته شدن حریم هوایی پاکستان، بیشتر شرکت‌های هوانوردی خارجی که از فضای هوایی هند استفاده می‌کنند، مجبور شده بودند تا از خطوط پر هزینه تر استفاده کنند. 

 مسیر هوایی پاکستان کوتاه ترین و ارزانترین مسیر از افغانستان به هند است. افغانستان و هند افزون بر پروازهای عادی مسافربری، پروازهای تجارتی نیز دارند که در آن اموال تجاری از طریق همین دهلیز هوایی از افغانستان به هند انتقال داده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала